جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مظهر شاهین مبلغ مصری

حوزه / مظهر شاهین روحانی و مبلغ مصری گفت: ما تفسیری را که داعشیان از بعضی از آیات قرآن ارائه می دهند و با آن جنایت‌هایشان را به ناحق توجیه می کنند، حرام و گستاخی در برابر کلام خداوند می دانیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الیوم السابع، مظهر شاهین روحانی و مبلغ مصری که به خطیب انقلاب معروف شده است، مجامع فقهی کشورهای اسلامی را به وحدت در آرای فقهی دعوت کرد.

وی گفت: مصیبت امروز ما این است که بعضی از عرب ها از قواعد زبان عربی آگاهی کافی ندارند، این درحالی است که غیر عرب بیش تر از ما بر زبان عربی تسلط دارند.

این مبلغ مصری گفت: اگر کلام پروردگار جهانیان بر کوه نازل شود، آن کوه می لرزد و برای خداوند خشوع می کند، اما امروزه می بینیم کسانی را که هم قرآن می خوانند و هم انسان‌ها را می کشند و دزدی می کنند و زنان را به اسارت می برند.

اقدامات داعش، حرام و گستاخی در برابر کلام خداست

وی خاطر نشان کرد: ما تفسیری را که داعشیان از بعضی از آیات قرآن ارائه می دهند و با آن جنایت‌هایشان را به ناحق توجیه می کنند، حرام و گستاخی در برابر کلام خداوند می دانیم.

مظهر شاهین ادامه داد: قرآن از همه‌ی این جنایت ها بری‌ء و منزه است، مجامع فقهی همه‌ی کشورهای اسلامی باید در مسائلی مثل حد قتل و زنا و دزدی وحدت در آراء فقهی داشته باشند.

نیازمند تفاسیر نوین مطابق با عصر حاضریم

وی با بیان اینکه ما نیاز به تفسیرهای نوین و مطابق با عصر حاضر داریم گفت: هیچ گاه ممکن نیست که قرآن مسبب ارتکاب جنایاتی شود، ما نباید دست روی دست بگذاریم و اقدامی نکنیم که این فاجعه‌ای بزرگ است.

خاطر نشان می شود مظهر شاهین متولد ۱۹۷۴ میلادی در طنطا مصر است که به "خطیب انقلاب" (خطيب الثورة) معروف شده است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته بلاغت قرآنی دکترا از دانشکده مطالعات اسلامی و عربی در دانشگاه الازهر است و نقشی فعال در سطح رسانه های مصر و عربی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha