جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌‌ الله ایمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه دراستان فارس گفت: درراستاي ترویج فرهنگ زکات، بايد اين مقوله دركتاب هاي درسي دانش آموزان همانند نماز كه درمدارس به آن توجه مي شود به عنوان يكي از دروس تدريس شود.

 به گزارش خبرگزاري «حوزه» از شیراز، آیت الله اسد الله ایمانی  عصر امروز در دیدارمدیرکل زکات کشور و اعضای شورای زکات استان فارس، در سخنانی اظهار داشت: براي تشويق و ترغيب مردم به پرداخت زكات مستحبي، این مهم بايد از شكل دولتي خارج و به صورت ملي و مردمي در جامعه ترويج شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تبلیغ و تشویق آحاد جامعه نسبت به اهمیت پرداخت زکات باید به گونه ای فرهنگ سازی شود که درتمام اماكن فرهنگي، اجتماعي وآموزشي به عنوان رويكرد مورد توجه قرارگيرد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کمیته امداد، علماء و سازمان بهزیستی به عنوان نماینده مسئولیت این عمل مستحبی را برعهده داشته باشند تا حضور پرشورمردم را دراین کار خیرخواهانه شاهد باشیم.

آیت الله ایمانی بیان داشت: اگر دستورات قرآن و نهج البلاغه در مورد پرداخت زکات مورد توجه قرار گيرد واين عمل خیربه عنوان سرمایه به افراد آسیب پذیر پرداخت شود آن گاه شاهد شرکت این قشر ازجامعه در فعالیت های تولیدی خواهيم بود.

وی اضافه کرد: با فرهنگ سازی درمناطق پردرآمد استان می توان مشارکت بیشتری از افرادی که مشکل مالی ندارند دراین امر خیر شرکت کنند .

انتهاي پيام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha