پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زکات

حوزه/ مدیرکل امور اجرائی زکات کشور گفت: مهم ترین اهداف شورای مرکزی زکات توجه به آموزش در مدارس، دانشگاه و ادارات است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از شيراز، حجت الاسلام مهدی دهقان عصر امروز در ديدار با آيت الله ايماني اظهار داشت: خانواده های کم درآمد وآسیب پذیر با چالش روبرو بوده و برای برون رفت از این معضل، در شورای مرکزی زکات مقرر گردید محوریت آموزش و ترویج عمل مستحبی در دانشگاه ، مدارس و ادارات صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی مقوله زکات درجامعه کمرنگ شده و نیاز به توجه و بازنگري  قوانین دارد، افزود: براي تسريع در اجراي زكات مستحبي کشور به 5 ناحیه، منطقه تقسیم شده  و هر ناحیه به عهده یک روحانی است تا نظارت بیشتری در اجراي فرهنگ زكات سلامت و دریافت وجوهات مردمي داشته باشيم.

مدیرکل امور اجرائی زکات کشور  تصریح کرد: كلمه زکات 27 بار در کنار نماز آمده و در این راستا نیز آموزش نماز ازسن 7 سالگی سفارش گردیده وبرای ترویج فرهنگ زکات باید ازدوران بلوغ فرهنگ سازي شود تا شاهد حضور بیشتر جامعه دراین امر مستحبی باشیم.

حجت الاسلام دهقان بیان داشت: براي ترويج فرهنگ زكات براي  نخستین بار در استان گلستان مسابقه اي تحت عنوان جام زكات برگزار شد و اميد واريم اين روند درديگر استان هاي كشور هم نهادينه شود.

وی اضافه کرد: نقش ائمه جمعه، سازمان تبلیغات و صدا وسیما به عنوان هسته مرکزی شورای مرکزی زکات می توانند در ترویج فرهنگ زکات از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha