شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ایستادگی فلسطینیان در برابر محاصره رژیم صهیونیستی

حوزه / فلسطینیان ساکن قباطیه، روستایی در شمال کرانه باختری اشغالی که تحت محاصره اسرائیل قرار دارد، می‌گویند مصمم هستند و بر آرمان فلسطین درباره مقاومت دربرابر اشغال وفادار خواهند ماند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پرس تی وی، شنبه نهمین روزی است که مردم قباطیه، در محاصره فلج کننده نیروهای اسرائیلی قرار دارند.

این محاصره از زمانی شروع شد که نیروهای اسرائیلی ادعا کردند 3 نفر از ساکنین این روستا در اطراف شهر قدس اشغالی به نیروهای امنیتی حمله کرده و پیش از آنکه کشته شوند، یک نفر را کشته و یک تن دیگر را زخمی کرده‌اند.

محمود کامل، شهردار این منطقه با تاکید بر سازش‌ناپذیری (فلسطینیان) در مقابل فشارهای سرکوبگرانه اسرائیل به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما در مقابل هر گونه اشغالی مقاومت کرده‌ایم.»

این محاصره تا مدت زمان نامعلومی ادامه خواهد داشت. در این زمان از اشتغال 25هزار فلسطینی ساکن این روستا درهر نقطه‌ای از سرزمین‌های اشغالی جلوگیری می‌شود.

محمد نزال، که سرپرست یک خانواده 8 نفره است می‌گوید: «کسی به ما نگفته است که این (محاصره) موقت است یا مجوزهای ما کاملا لغو می‌شوند.»

 اتاق بازرگانی جنین، نزدیکترین شهر به قباطیه گفته است این محاصره، زندگی حداقل  300 بازرگان و تاجر، 200 کشاورز، و 500 کارگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.ایستادگی فلسطینیان در برابر محاصره رژیم صهیونیستی

نظامیان اسرائیلی همچنین تصمیم دارند منزلی را که گفته می‌شود متعلق به یکی از عاملین حمله مذکور است تخریب کنند.

 مادر این خانواده در واکنش به این تصمیم می گوید: «هر چه بیشتر تخریب کنند، ما بیشتر بازسازی می کنیم ... تمام همسایگان و اهالی این روستا با ما همبستگی دارند.»

سرزمین‌های اشغالی فلسطین در ماه‌های اخیر صحنه درگیری‌های گسترده بوده است؛ درگیری‌ها در فلسطین اشغالی پس از هجوم شهرک ‌نشین های اسرائیلی به مسجد الاقصی در اوایل مهر ماه و اعمال محدودیت برای ورود فلسطینی‌ها به این مسجد آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

اِعمال این محدودیت‌ها خشم فلسطینیانی را که می گویند رژیم اسرائیل به دنبال تغییر ترکیب جمعیتی است، برانگیخته است.

شهرک نشینان اسرائیل در سال‌های گذشته بارها به اموال، مساجد و کلیساهای فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی حمله برده و خسارت‌های زیادی به آن وارد کرده‌اند.

در ماه جولای سال گذشته، شهرک نشینان با به آتش کشیدن دو خانه مسکونی در شهر دوما در 25 کیلومتری جنوب شرقی نابلس در کرانه باختری، یک نوزاد فلسطینی به نام علی دوابشه را کشتند. والدین او نیز که در این حمله به شدت مجروح شده بودند، پس از مدتی درگذشتند.

حداقل 171 فلسطینی از جمله زنان و کودکان از مهرماه و با تشدید درگیریها به دست نیروهای اسرائیلی کشته شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha