پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، در جمع علما، روحانیون و طلاب خراسان جنوبی

حوزه/ دادستان کل کشور با تاکید بر این که غربی ها فاتحه دموکراسی و حقوق بشر را خوانده اند، تصریح کرد: در غرب مولفه تعیین کننده ، قدرت، ثروت و تسلیحات هسته ای است، ولی در ایران اسلامی، ملت شجاع و بصیر مهمترین مولفه اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، در جمع علما، روحانیون و طلاب خراسان جنوبی، در مدرسه علمیه رضویه بیرجند، با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: علما و روحانیون باید زینب وار جامعه اسلامی را به سمت نظام اسلامی واقعی هدایت کنند.

وی با اشاره به آیه 41 سوره حج  " الَّذينَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ لِلَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ/ همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست"، نظام سازی قرآنی را بر چهار اصل استوار دانست و گفت: در این آیه شریفه، قرآن نظام اسلامی را بر "رابطه انسان با خدا و اقامه نماز"، "برپایی زکات و ارتباط با دیگران"، "امر به معروف و گسترش همه خوبی ها و ارزش ها و پاکی ها" و "نهی از منکر و تمام پلشتی ها و زشتی ها" می داند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر این چهار اصل اجرایی و عملیاتی شوند، می تواند زمینه ساز نظام سازی قرآنی و اسلامی و نهادینه سازی ارزش های دینی در جامعه باشیم.

*از هیچ کس در عالم نمی ترسیم جز خدا

دادستان کل کشور با اشاره به آیه " الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن دِينِكُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ/ امروز کافران از بازگشت شما از دين خويش نوميد شده اند از آنان مترسيد از من بترسيد(مائده/3)"، گفت: در آیات نورانی قرآنی در چندین مورد به پیامبر(ص) گفته شده که از من خشیت داشته باش نه از غیر من، یعنی هیچ قدرتی را در عالم خلقت تاثیر گذار نبین و تنها تاثرگذاری از آن حضرت حق است، بنابراین اگر با تمام وجود مانند اولیایی خدا به این آیات باور داشته باشیم از هیچ کس در عالم نمی ترسیم جز خدا.

وی با بیان اینکه تبلیغ و رسالت علما همانند پیامبران است، تاکید کرد: در عرصه تبلیغ و عمل به رسالت الهی باید پژوهش های قرآنی در جامعه صورت بگیرد تا نظام سازی اسلامی به درستی انجام گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که آیات و روایات نقطه اوج و کمال و رشد را در داشتن ظرفیت شرح صدر و صبر می دانند، ابراز داشت:جامعه سازی قرآنی در پرتوی شرح صدر محقق می شود، ابراز داشت: نقطه اوجی که خداوند برای اولیای الهی قرار داده، همان صبرو تحمل، بردباری و شرح صدری است که برای رهبر و پیشوای جامعه می طلبد.

*غربی ها به بن بست خورده اند

دادستان کل کشور با اشاره به این که غربی ها با ایدئولوژی های شعاری خود به بن بست خورده اند، گفت: در زمینه حقوق بشر با فاجعه های که آفریده اند، فاتحه آن را خوانده اند؛ آنها دم از آزادی می زنند، اما جایی برای آزادی نگذاشته اند، نمونه بارز آن بحرین و فلسطین است که نزدیک به 70 سال آنان را بیچاره کرده اند.

وی، دموکراسی غرب را نمونه دیگری از شعارهای بی پایه و اساس آنان عنوان کرد و افزود: مشارکت مردم در غرب و حضور آنان زیر 50 درصد است و حتی از استان های محروم ایران هم کمتر است، به طور مثال متوسط مشارکت مردم خراسان جنوبی با این همه محرومیت، بیش از 80 درصد است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نظریه دموکراسی دینی، گفت: ما می خواهیم دموکراسی بر پاییه دین را اجرا کنیم، اما غربی ها ناراحت هستند و نمی خواهند پیام این نوع دموکراسی به جهانیان برسد.

*اگر از ارزش ها دست بکشیم، دشمنی ها تمام می شود

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه تمام دشمنی های غرب به خاطر ارزش های دینی است، تصریح کرد: اگر ما از ارزش های خود کمی کوتاه بیاییم، دشمنی ها تمام می شود؛ به گفته امام خمینی(ره) "دعوا بر سر اسلام است" و کافی است تنها در بعضی مواضع خود کم رنگ نه حتی بی رنگ عمل کنیم، یا خیلی محکم در بعضی مسائل ایستادگی نکنیم، این مسئله خوشایند آنان خواهد بود.

دادستان کل کشور بر ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: غربی ها حضور مردم را در جای جای ایران اسلامی رصد می کنند و بخاطر همین مسئله، لحن آنان بعد از راهپیمایی 22 بهمن هر سال، همیشه تغییر می کند.

*تفاوت مولفه های قدرت در غرب و ایران اسلامی

وی با تاکید بر این که در بعضی از کشورها مولفه تعیین کننده ، قدرت، ثروت و کلاهک هسته ای است، ولی در ایران مهمترین مولفه، ملت شجاع و بصیر هستند، به تبلیغات غربی ها علیه روحانیت و دین اشاره کرد و گفت: با تمام جو سازی های که دشمن، بازهم روحانیت مطمئن ترین و مهمترین پایگاه مردمی است و مردم بارها و بارها این امر را به اثبات رسانده اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha