جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانواده غربی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س)شاهین دژ با اشاره به این که مکتب اسلام، زن را محور کانون خانواده می داند، گفت: شاید امروز یک‌سری تشریفات مانند بزرگداشت روز زن و مادر داشته باشیم، ولی به بعد معنوی آنان توجه چندانی نمی‌شود.

خانم فاطمه قاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س)، با اشاره به اینکه حضرت زينب(س) در نهضت حسینی نقش به‌سزایی داشتند، افزود: حضرت در  کربلا وظيفه پرستاری از امام سجاد(ع) و تمام اسرا و همچنین انتقال پیام عاشورا را بر عهده داشتند.

 وی در ادامه، خانواده را از ارکان مهم در نظام تربیتی اسلام خواند و ابراز داشت: خانواده دارای بیشترین تاثیر در شکل‌دهی به شخصیت انسان‌ و مهم‌ترین عامل در  رشد جامعه است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س)شاهین دژ افزود: دین اسلام، زن را محور کانون خانواده می داند، چون عاطفه زن بیشتر و دوام خانواده نیز باید براساس محبت و عاطفه باشد.

قاسمی با اشاره به اینکه عفت و حیای مادران نقش به‌سزایی در تربیت فرزندان دارد، تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم نسل خوبی تربیت کنیم، باید ارزش معنوی مادران را در جامعه بالا ببریم و باید به مادران جامعه یاد دهیم که به کارهای خود نگاه معنوی داشته باشند، به طور مثال اگر مادران به شیردادن فرزندان به عنوان یک کار معنوی نگاه کنند طبیعتا روی تربیت فرزندان تاثیر می‌گذارد

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شاهین دژ ادامه داد: امروزه یکی از مسائل اساسی جوامع غربی، مساله سنت شکنی نسل نو است که این به خودی خود استحکام خانواده را سست می‌سازد، برخلاف آن که در اسلام یکی از عوامل استحکام خانواده توصیه جوانان به احترام به والدین است، ولی فرهنگ منحط غربی علیه اوصول و ارزش ها حرکت می کند.

وی با تاکید بر این که حوزه علمیه باید برای مادران جامعه، الگوهایی همچون حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را معرفی نماید، ابراز داشت: شاید امروز یک‌سری تشریفات مانند بزرگداشت روز زن و مادر داشته باشیم، ولی به بعد معنوی آنان توجه چندانی نمی‌شود.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha