پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرجام

حوزه/ مدير حوزه علميه خراسان، حوزه‌هاي علميه را پشتوانه نظام خواند و تصريح كرد: حوزه‌ها بايد سربازان نظام را پرورش دهند و طلبه‌هاي امروز به عنوان سربازان اين نظام نيز بايد ديگران را به اردوگاه امام زمان(عج) دعوت كنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين اکبر فرجام، در جمع طلاب و اساتيد مدرسه علميه منتظر المهدي(عج) مشهد با اشاره به بخشي از آيه 12 سوره حديد «يَسْعَى نُورُهُم بَيْنَ أَيْدِيهِمْ» و همچنين بخشي از آيه 29 سوره فتح «سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ» اين گونه ديدارها را باعث نشاط عنوان كرد و خطاب به طلاب گفت: قدر دوران زيبا و ارزشمند طلبگي را بدانيد، چرا كه لحظات اين ايام سراسر معنويت و داراي اجر و پاداش اخروي است.

مدير حوزه علميه خراسان با اشاره به روايتي از امام صادق(ع) كه مي‌فرمايند: « مَن تَعَلَّمَ العِلمَ و َعَمِلَ بِهِ و َعَلَّمَ لِلّهِ دُعِىَ فى مَلَكُوتِ السَّماواتِ عَظيما فَقيلَ: تَعَلَّمَ لِلّهِ و َعَمِلَ لِلّهِ و َعَلَّمَ لِلّهِ/ هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها به بزرگى ياد شود و گويند: براى خدا آموخت و براى خدا عمل كرد و براى خدا آموزش داد»، ابراز داشت: اگر درس خواندن با نام خداوند متعال و براي او و با كمك از او باشد، اين مسير پربركت خواهد شد.

وي با تأكيد بر اينكه از عالم بي عمل در قرآن با مثال‌هايي همچون نام حیوانات يادشده است، تصريح كرد: طلبه‌اي كه خدا در زندگي‌اش جريان نداشته باشد، شاهد مثال آيه «مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا» خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام با بيان اينكه بخش عمده زندگي طلبه درس خواندن همراه با معنويت است، گفت: بنابر روايات معصومين(ع) دو قشر هستند كه تأثير بسياري بر دين و معنويت جامعه مي‌گذارند، يكي از اين دو قشر، علماي دين هستند؛ لذا اگر زندگي اين علما، خالي از معنويت باشد، خطرات بسياري گريبان جامعه را خواهد گرفت.

مدير حوزه علميه خراسان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه حوزه‌هاي علميه بايد پشتوانه نظام باشند، تصريح كرد: حوزه‌ها بايد سربازان نظام را پرورش دهند و طلبه‌هاي امروز به عنوان سربازان اين نظام نيز بايد ديگران را به اردوگاه امام زمان(عج) دعوت كنند.

وي خطاب به طلاب با تأكيد بر اينكه سربازان پا به ركاب امام زمان(عج) باشيد، افزود: انساني كه دچار آلودگي‌هاي مادي و دنيايي شد، نه خود مي‌تواند سرباز اين اردوگاه شود و نه ديگران را به اين خدمت مقدس دعوت كند.

حجت الاسلام و المسلمين فرجام با بيان تفاوت‌هاي گذشته و حال حوزه‌هاي علميه، فضاي مدارس علميه امروز را براي تعليم و تربيت طلاب مناسب دانست و ابراز داشت: فضاي مدرسه علميه منتظرالمهدي(عج) براي تحصيل طلاب سطوح دو و سه مناسب است و ان شاء الله معاونت‌آموزش و پژوهش حوزه براي اين مسئله برنامه ريزي لازم را انجام خواهد داد.

مدير حوزه علميه خراسان همچنین از فضاي آموزشي مدرسه علميه منتظر المهدي(عج) بازديد كرد و در ادامه، مسئولان اين مدرسه به توضيحاتي در خصوص مسايل آموزشي آن پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha