شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جمعیت علمای مسلمان لبنان

حوزه / جمعیت علمای مسلمان لبنان تصریح کرد: محرک تکفیری ها و درگیری مذهبی در منطقه، رژیم صهیونیستی و آمریکا و بعضی از کشورهای عربی هستند که آن ها را همراهی می کنند و این ها نمی دانند که با این کارشان قبل از هر چیزی، اول کشور خودشان را ویران می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از النشرة، "جمعیت علمای مسلمان لبنان" طی بیانیه ای رسمی به تحولات این کشور و منطقه اشاره و تصریح کرد: تحولات سیاسی لبنان و منطقه به شکل گسترده منجر به افزایش فرقه های مذهبی در جهان اسلام می شود.

این نهاد علمایی با بیان اینکه فتنه های مذهبی، خطری برای جبهه ی مقاومت محسوب می شود ابراز داشت: درگیری بین سنی و شیعه فتنه ای است که باید از آن دوری جست؛ ما به عنوان جمعیت علمای مسلمان بر خود لازم می دانیم که با اینگونه فتنه ها و فعالیت تکفیری ها مبارزه و در برابر آن ایستادگی کنیم و ما از همان ابتدا می دانستیم که محرک آن رژیم صهیونیستی و آمریکا و بعضی از کشورهای عربی هستند که آن ها را همراهی می کنند و این ها نمی دانند که با این کارشان قبل از هر چیزی، اول کشور خودشان را ویران می کنند.

این جمعیت چنین ادامه داد: " عجیب است که کشوری که از مشوقان فتنه مذهبی است برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی تلاش می کند. از یک طرف نتانیاهو از روابط این رژیم با برخی از دولت های عربی سنی با هدف اعطای عنوان مذهبی برای برجسته کردن اختلافات سخن می گوید و از طرفی دیگر شاهد مصافحه‌ی آشکار موشیه یعالون و امیر ترکی الفیصل هستیم که پیش از این دیدارهای سری و برنامه ریزی‌های شیطانی زیادی بین آن ها صورت گرفته بود.

جمعیت علمای مسلمان لبنان افزود:  این مصافحه درست زمانی صورت می گیرد که روزانه کودکان و زنان و پیرمردان و جوانان فلسطینی به دست صهیونیست ها به شهادت می رسند، این ها از چه فتنه‌ای صحبت می کنند"؟

یادآور می شود رئیس پیشین دستگاه جاسوسی عربستان در مونیخ، با وزیر جنگ رژیم اشغالگر دست داد. این مصافحه واکنش های گسترده ای را در میان فعالان رسانه ای و سیاسی عرب برانگیخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha