شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید رضی شکوری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شکوری با اشاره به اهمیت شرکت حداکثری در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، انتخاب نماینده اصلح را تکلیف دینی و انقلابی خواند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضی شکوری در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه»» در ارومیه، با اشاره به اهمیت انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و ضرورت انتخاب نماینده اصلح، اظهار داشت: همه کسانی که از فیلترهای هیئت های اجرایی و نظارت گذشته و تأیید شده اند، بر اساس قانون صلاحیت لازم قانونی را احراز کرده اند، اما در عین حال رأی دهندگان مؤظف هستند از میان آنان اصلح را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر این که داشتن تقوا و پایبندی به ارزش های دینی و انقلابی از ویژگی های نماینده اصلح است، خاطرنشان کرد: تدین همراه با تخصص، داشتن تجربیات لازم توأم با دلسوزی، شناخت لازم از مسائل سیاسی، آگاهی از مسائل ایران و جهان، اعتقاد به مبانی انقلاب و خط امام (ره) و رهبری، شجاعت لازم در احقاق حـقوق مـردم، داشتن سوابق مثبت شخصی و خانوادگی، ساده زیستی، مردم دار بودن و داشتن توان لازم برای عمل به وظایف نمایندگی از معیارهای و ویژگی های نامزد اصلح است.

امام جمعه خوی با اشاره به برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی  درروز هفتم اسفند اظهار داشت: تعداد زیادی از کارگزاران نظام و انسان های متعهد در برگزاری هر چه بهتر و سالم تر ایفای نقش خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شکوری در ادامه بیان داشت: مسئولان قطعا توجه دارند که پاسداری از رأی مردم، یک تکلیف دینی و انقلابی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر حوزه علمیه خوی با اشاره به انتخابات ادوار گذشته، افزود: خدا را شاکریم که نظام جمهوری اسلامی برگزاری هر چه بهتر انتخابات حتی در شرایط حساس و بحرانی جنگ، عملکرد خوبی را از خودش ارائه کرده است.

وی در مورد نقش روحانیت در انتخابات، افزود: روحانیت اعم از شیعه و سنی به همراه سایر گروه های نخبه جامعه می تواند نقش به سزایی در هدایت افکار عمومی جامعه جهت انتخاب بهترین گزینه ممکن که دارای حداکثر شرایط برای احراز نمایندگی مردم باشد، اقدام نماید.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری افزود: روحانیت علاوه بر نقش بسیار ارزنده خود به عنوان مفسر و مبلغ دین در اعصار مختلف، نقش به سزایی در تظلم خواهی مردم داشته و مرجع قابل اعتمادی برای بسیاری از اقشار جامعه به شمار می رود.

امام جمعه خوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت روز 29 بهمن در دیدارمردم غیور آذربایجان، اظهار داشت: قدردانی از حضور شکوهمند مردم در راهپیمایی 22 بهمن، تأکید بر حقانیت شعار مرگ بر آمریکا در ایران اسلامی، تبیین اهمیت انتخابات و ثمرات حضور آگاهانه مردم بر سر صندوق ها و اعلان مجدد جدی بودن خطر نفوذ دشمنان از جمله محورهای سخنان مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری به موضوع نفوذ دشمن مشخص می کند که ایشان در این زمینه دغدغه جدی دارند، لذا ضرورت دارد همه مسئولان و ارکان نظام و توده مردم این موضوع را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha