شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مهدی اقبالی

حوزه/ عده‌ای از کاندیداها از شگردهایی استفاده می‌کنند که ناشی از روش های تبلیغاتی غرب است و می‌خواهند به هر صورت که شده خود را به مجلس برسانند، ما باید بدانیم افرادی که خود را وامدار دیگران می‌کنند نمی‌توانند به نظام کمک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه اصل انتخاب حق مسلم انسان است، گفت: انتخاب یکی از ویژگی‌های انسان است که با داشتن تعقل، تفکر و اطلاعاتی که به دست می‌آورد می‌تواند مسیر و سرنوشت خود را تعیین کند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید که انسان بر حسب انتخابش سرنوشت کافر و یا با ایمان بودن خود را انتخاب می‌کند، افزود: خداوند زمینه انتخاب را از طریق ابزار شناخت در اختیار انسان قرار داده و راه را باز گذاشته است که سرنوشت خود را انتخاب کند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با اشاره به اینکه انتخاب انسان گاهی در زندگی فردی و گاهی در زندگی اجتماعی است، گفت: انسان یک موجود اجتماعی است و همان‌طور که در سرنوشت فردی خود می‌تواند ورود کند می‌تواند در سرنوشت اجتماعی خود نیز ورود کند؛ انتخاب کردن کسانی که به نوعی سرنوشت انسان را در جامعه رقم می‌زنند یکی از ویژگی‌های انسان اجتماعی است.

وی بیان کرد: انتخابات در یک نظام سیاسی یک تکلیف برای انسان‌هایی است که در آن نظام زندگی می‌کنند و انسان‌ها برای اینکه این نظام به سمت کمال حرکت کند شریک هستند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی ابراز داشت: در نظام‌های دنیایی برای اینکه ارکان نظام به دست چه کسی سپرده شود قید و بندی نیست و کسانی که قدرت و ثروت بیشتری دارند و از حمایت ابرقدرت‌ها برخوردار هستند در رأس نظام قرار می‌گیرند ولی نظام اسلامی بر این پایه استوار است که انسان را به رشد بالاتر برساند.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی نظامی است که با استکبار در جنگ و ستیز است و با قدرت‌های ظالم مقابله می‌کند و حساسیت ابرقدرت‌ها بر کشور ما و انتخابات ما بیشتر به خاطر جنبه دینی و اسلامی کشور ما است، آنها نمی‌خواهند نظام اسلامی استحکام خود را به دست آورد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با بیان اینکه هرگاه در کشور ما یک حرکت پیش رونده صورت گیرد هجمه‌های دشمنان بیشتر می‌شود، گفت: در این برهه از انتخابات که از حساسیت بالایی برخوردار است دشمنان درصدد هستند که مهره‌های خود را با تبلیغات به مجلس ببرند و برعکس دوره‌های قبل مردم را تشویق می‌کنند که به افرادی که با نظام زاویه دارند رأی دهند.

وی ادامه داد: حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور حقی است که بر ملت ایران وجود دارد و خداوند نیز در آموزه‌های دینی به ما یاد داده است که باید استقلال و عزت خود را خودمان در دست بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با اشاره به این که ما اگر بخواهیم پابرجا باشیم باید در صحنه‌ها حضور داشته باشیم گفت: وظیفه ما در ابتدا این است که حضوری جدی در صحنه‌ها داشته باشیم همانطور که در صحنه‌های مختلف این حضور را نشان داده‌ایم و دوم اینکه باید ولایت مدار بوده و محوریت رهبری مدنظرمان باشد.

وی بیان کرد: ممکن است در انتخابات صحبت‌های مختلفی به گوش برسد ولی محور ما فرمایشات رهبری است، چون که رهبری ملاک و معیار حق است و کسی که صحبتش با رهبری تطابق داشته باشد باید به مسئولیت برسد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با بیان این که ملت ایران در این انتخابات باید هوشیار و بیدار باشد و دشمن را به خوبی بشناسد، گفت: امروز دشمن در شبکه‌های اجتماعی جنگ رسانه‌ای به راه انداخته و ما باید هوشیار بوده و مسیر درست را بشناسیم و نیاز است که آگاه به زمان باشیم و یکدیگر را نسبت به این مسئله هوشیار کنیم.

وی با بیان این که نباید فریب تبلیغات گسترده برخی از کاندیداها را بخوریم، افزود: عده‌ای از کاندیداها از شگردهایی استفاده می‌کنند که ناشی از شگردهای تبلیغاتی غرب است و می‌خواهند به هر صورت که شده خود را به مجلس برسانند، ما باید بدانیم افرادی که خود را وامدار دیگران می‌کنند نمی‌توانند به نظام کمک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی عنوان کرد: همان طور که رهبری فرمودند باید با تحقیق فرد اصلح را بشناسیم و فریب خرج و مخارج انتخاباتی را نخوریم تا همان طور که در زندگی فردی سعی می‌کنیم بهترین انتخاب را داشته باشیم در زندگی اجتماعی نیز انتخابی اصلح داشته باشیم.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha