جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبدالمجید مبلغی

حوزه/ دبیر علمی هم اندیشی "ایده های برتر در پایان نامه های ممتاز دین پژوهی"، از ارزیابی ۷۴ پایان نامه در این هم اندیشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، عبدالمجید مبلغی پیش از ظهر امروز در نشست "هم اندیشی ایده های برتر در پایان نامه های ممتاز دین پژوهی" که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: شکل گیری این هم اندیشی تابعی  از یک درک ویژه از جایگاه پایان نامه های برتر بود؛ چراکه پایان نامه ها در سطوح عالی و تکمیلی بنابر این اصل که باید  برای تولید علم گامی به پیش برند و باید دانش گامی به جلو بگذارد نوشته شوند.

وی ابراز داشت: جدی ترین فرآیند پژوهشی درون حوزه ها و دانشگاه ها در پایان مقاطع مشخص تحصیلی، تدوین پایان نامه هاست.

دبیر نشست هم اندیشی ایده های برتر در پایان نامه های ممتاز دین پژوهی خاطرنشان ساخت: اولین دوره این هم اندیشی در سال 1387 برگزار شد و خوشبختانه امروز در حال برگزاری دومین دوره هستیم.

مبلغی تصریح کرد: گرایش های «علوم سیاسی و اجتماعی»، «فلسفه و کلام»، «علوم قرآنی و حدیث»، «فقه و حقوق» و «تاریخ و ادبیات» از گرایش هایی است که بر اساس آن، پایان نامه ها را مورد بررسی قرار داده ایم.

وی بیان داشت: یکی از جدی ترین فرآیندهای ارزیابی در کشور، فرآیند ارزیابی حوزوی و دانشگاهی پایان نامه هاست که پایان نامه را با رویکردی سخت گیرانه، ارزیابی کرده و به آنان امتیاز دهند.

دبیر علمی نشست هم اندیشی ایده های برتر در پایان نامه های ممتاز دین پژوهی اظهار داشت: ما در این هم اندیشی پایان نامه هایی را مورد ارزیابی قرار دادیم که این فرآیندها را طی کرده و نمره 19 یا بالاتر از آن داشته اند.

مبلغی ابراز داشت: در دور اول این هم اندیشی 75 پایان نامه و در این دوره نیز 74 پایان نامه را شناسایی کرده؛ ارزیابی ها را انجام داده و پایان نامه های برتر را انتخاب کرده ایم.

وی خاطرنشان ساخت: شناسایی پایان نامه هایی با نوآوری و همچنین تدوین شده بر پایه آن نوآوری از جمله روش های انتخاب پایان نامه ها بوده است.

دبیر نشست هم اندیشی ایده های برتر در پایان نامه های ممتاز دین پژوهی در پایان تصریح کرد: پایان نامه ها دو یا سه بار ذیل نمونه ها و استانداردهای ویژه معطوف به نوآوری ارزیابی شده و منتخبین انتخاب شده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha