جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فتحعلی خانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: بی شک تحول مطلوب و مورد نظر در عرصه علوم انسانی کشور با نقش آفرینی فعال حوزویان نخبه و دغدغه مند صورت می پذیرد.

دکتر محمد فتحعلی خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: البته انصافاً حوزه و روحانیت در این باره همیشه توجه و دغدغه لازم را داشته اما اگر بخواهیم آن چه مدنظر مقام معظم رهبری، علما و مراجع تقلید در این باره است را برآورده کنیم باید تحرک و فعالیت بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: به خصوص که امروز فضای خوبی در حوزه های علمیه پدید آمده و می توان با برنامه ریزی بهتر به اهداف حداکثری در این باره نائل آمد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که حوزه مادر نظام است ، گفت: طبعاً حوزه و نهاد روحانیت نمی تواند نسبت به نیازها و اقتضائات خاص فرزند خود بی تفاوت یا کم تفاوت باشد ، کما این که یکی از نیازهای جدی زمانه ما بحث تحول در علوم انسانی به منظور تلاش برای اسلامی سازی و بومی سازی آن هاست.

وی در ادامه به الزامات اسلامی سازی علوم انسانی در کشور اشاره کرد و افزود: در راستای اسلامی سازی و بومی سازی علوم انسانی، آن دسته از حوزویان که مستعد و صاحب نظر و مجرب هستند می توانند با تحقیق و پژوهش، نظریه پردازی و جهاد علمی موانع تحول در علوم انسانی را مرتفع ساخته و به این وسیله خدمت ماندگاری به اسلام و انقلاب انجام دهند.

فتحعلی خانی یادآور شد: به لطف الهی ما استعدادها و ظرفیت های عظیمی در حوزه های علمیه داریم که گاهی احساس می شود نتوانسته ایم از آن ها به نحو مطلوب استفاده کنیم که امیدواریم در آینده این کمبودها به خوبی جبران شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha