جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه / آنا ترزا دی، خبرنگار آمریکایی که پس از حضور در مناطق تظاهرات و درگیری در بحرین بازداشت شده بود گفت: ما در زمان دستگیری از آب و غذا، امکانات درمانی و دارو محروم بوده و اجازه زنگ زدن به خانواده‌های مان یا سفارت را نداشتیم... پلیس بحرین نزدیک به ۲۰ هزار دلار تجهیزات فیلمبرداری را به یغما برد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» آنا ترزا دی، خبرنگار آمریکایی به همراه گروه فیلمبرداری به بحرین سفر کرده بودند تا از درگیری‌ها و تظاهرات مردم علیه دولت بحرین در منطقه‌ شیعه نشین ستره در جنوب منامه تصویربرداری کنند که توسط نیروهای نظامی بحرین دستگیر شدند.

دی درباره هدف خود از سفر به بحرین گفت: ما به بحرین نرفته بودیم که با دولت و سردمداران پادشاهی بحرین مصاحبه کنیم بلکه می‌خواستیم از اقدامات سرکوبگرانه رژیم علیه مردم خبر جمع آوری کنیم.

این اقدام خبرنگاران خشم دولت بحرین را برانگیخت. آن‌ها در زمان دستگیری از آب و غذا، امکانات درمانی و دارو محروم بوده و اجازه زنگ زدن به خانواده‌هایشان یا سفارت را نداشتند. سرانجام پس از 48 ساعت مذاکره میان دولت بحرین و آمریکا، خبرنگاران آزاد شده و از بحرین اخراج شدند.

خبرنگاران پیش از خروج از بحرین به آپارتمانشان رفته بودند تا وسایل فیلمبرداری و چمدان‌هایشان را بردارند که متوجه شدند وسایل الکترونیکی و فیلمبردای آن‌ها بدست پلیس بحرین به غارت رفته‌ و لباس‌ها و سایر وسایلشان نیز مورد تفتیش قرار گرفته است.

به گفته آن‌ها نزدیک به 20 هزار دلار تجهیزات فیلمبرداری به یغما رفته بود. با وجود تمام این اتفاقات خبرنگاران توانسته بودند فیلم‌های تظاهرات مردم و فعالان سیاسی در بحرین، و افشاگری‌های نقض حقوق بشر در این کشور را در مکان امنی مخفی کنند. با این حال خارج کردن کارت‌های حافظه فیلم‌ها در فرودگاه نیز کار ساده‌ای نبود.

این خبرنگار زن آمریکایی با سپاس از مردم بحرین و کسانی که به آزادی آن‌ها کمک کردند، در صفحه اجتماعی خود نوشت: من به خبرنگارانی که در سرتاسر جهان و در شرایط دشوار مشغول جمع آوری وقایع هستند، ادای احترام می‌کنم. ما خوش شانس بودیم که توانستیم از جهنم بحرین نجات پیدا کنیم، حال آنکه خیلی‌ها نمی‌توانند. بسیاری از مردم در زندان بسر برده یا کشته می‌شوند.

پایگاه‌های نظامی آمریکا در بحرین

این خبرنگار آمریکایی می‌گوید: مردم آمریکا نباید بحرین و همدستی آمریکا با دولت بحرین را در خاورمیانه فراموش کنند. یکی از بزرگترین و قابل توجه ترین پایگاه‌های نظامی آمریکایی در دنیا، در ساحل بحرین قرار دارد. زمانی که در بازداشت بسر می‌بردیم می‌توانستیم از پنجره زندان  سربازان و نیروهای آمریکایی را به خوبی ببینیم. جای تاسف است که پایگاه‌های نظامی آمریکایی درست در مجاورت ایستگاه پلیسی قرار گرفته بودند که  روزانه از آنجا برای دستگیری، زندانی کردن و شکنجه تظاهرکنندگان  و فعالان سیاسی مردمی استفاده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha