سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کتاب جورج کنجکاو

حوزه / سری جدید کتاب های مشهور کودکانه جورج کنجکاو، قرار است درباره ملاقات شخصیت اصلی داستان با یک خانواده مسلمان در ماه مبارک رمضان باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از واشنگتن تایمز، روایت سری جدید کتاب های مشهور کودکانه جورج کنجکاو، قرار است درباره ملاقات شخصیت اصلی داستان با یک خانواده مسلمان در ماه مبارک رمضان باشد.

سری کتاب‌های جورج کنجکاو که در رده سنی کودکان و نوجوانان منتشر می‌شوند معمولا درباره ماجراجویی‌ها و روایت‌های آموزنده یک میمون با کلاه زرد می‌باشند.

در سری کتب منتشر شده جدید قرار است میمون جوان به یک مسجد رفته و در مراسم افطار خانواده‌های مسلمانان شرکت کرده و به این ترتیب کودکان و نوجوانان و خوانندگان کتاب را با اعیاد مذهبی مسلمانان آشنا کند.

این کتاب با عنوان «این ماه رمضان است، جورج کنجکاو» در ادامه سری مذهبی منتشر شده دیگر مانند «کریسمس مبارک، جورج کنجکاو» منتشر خواهد شد.

هدف از انتشار این کتاب از زبان ناشر

ناشران کتب کودکان، هدف از انتشار ادبیات اسلامی را آشنا کردن نسل جوان با اعتقادات و آموزه‌های اسلامی و پیشینه گسترده خانواده‌ها و فرزندان مسلمان، همچنین ارائه انعکاس مثبتی از کودکان مسلمان اعلام کردند.

سردبیر اجرایی انتشار این کتب در سخنانش گفته است:  سنت‌های مذهبی و فرهنگی فوق‌العاده‌ای در میان مسلمانان ایالات متحده آمریکا و سرتاسر جهان وجود دارد. انتشارات ما قصد دارد تا کتب مفرح و جذابی برای کودکان مسلمان تهیه کند، اما انگیزه ثانویه ما از انتشار این کتب، ارائه آثار مفرح و غنی فرهنگی برای کودکان غیرمسلمان می‌باشد.

دکتر سید نخجوانی، پرفسور مدرسه علوم اسلامی هارتفورد و مدیر مطالعات مرکز شیعیان امام علی نیز دراین خصوص گفت: انتشار کتب کودکان و نوجوانان درباره مسلمانان شیوه‌ای ارزشمند برای یادگیری و آموزش اسلامی در هر دو نسل جدید و قدیم است. می‌توان گفت این یک روش گفتمان میان ادیانی بوده و باید از آن استقبال کرد. لازمه صحبت و گفتگو درباره دین، مباحثه و جدل نیست، بلکه می‌توانیم با این روش یک گفتگوی سازنده برای بهبود کلی جامعه ایجاد کنیم.

اظهارات نویسنده کتاب

حنا خان، نویسنده این کتاب کودکان که زن مسلمانی اهل ایالت مریلند در آمریکا و مادر دو فرزند است، در خصوص کتاب جدید جورج کنجکاو می‌گوید: در این کتاب نیز مانند دیگر آثارم سعی داشته‌ام تا رمضان و عید فطر را از نگاه و منظر کودکانه به تصویر درآورم و به جنبه‌های مفرح رمضان مانند تعطیلات، افطار در جمع خانواده، نشان دادن غذاهای مخصوص رمضان در سفره افطار و داشتن دوران خوش در کنار خانواده و دوستان بپردازم. کتب جورج کنجکاو معمولا درباره ماجراجویی، کمک و یاری به دیگران و داشتن اوقات خوش است و من تلاش کردم تا هر سه گزینه را در ماجرای کتاب بگنجانم.

او در سخنانش درباره بازتاب کتاب در شبکه‌های اجتماعی گفت: افراد بسیاری با من تماس گرفته، از شنیدن این خبر بسیار هیجان زده بودند و آرزو می‌کردند که ای کاش در دوران کودکی چنین کتابهایی داشته‌اند. سایرین گفته‌اند که می‌خواهند هرچه زودتر این کتاب را بخرند. حمایت‌های زیادی از داخل و خارج از جامعه اسلامی داشته‌ام. دیدن واکنش‌های مردم دلگرم کننده است.

کتاب «این ماه رمضان است، جورج کنجکاو» قرار است در 3 می ماه 2016 به بازار کتاب عرضه و قابل خرید از طریق سایت آمازون خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha