پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 373717
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
طلاب

حوزه/ استاد حوزه ایلام با اشاره به اهمیت تهذیب در آیات و روایات گفت : امروز متاسفانه تهذیب در حوزه های علمیه فدای کمبود وقت و بودجه شده که این امر بسیار آسیب زا است .

حجت الاسلام عارف محمدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در ایلام با تاکید بر اهمیت تهذیب و خودسازی اظهار داشت:رسالت اصلی طلاب خودسازی است که این مهم شامل رسیدن به کمال از طریق تهذیب نفس می باشد لذا نباید آنقدری در گیر علوم ظاهری شویم که از هدف اصلی حوزه آمدنمان که همان تکامل است باز بمانیم.

استاد مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان مهران ادامه داد: هرچند فراگیری علوم ظاهری بسیار ارزشمند بوده و مقدمه تهذیب است ولی در عین حال نباید لحظه ای از تهذیب نفس غفلت گردد چراکه این مهم باعث ایجاد خسارت بزرگی خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر حضور مستمر اساتید اخلاق در مدارس علمیه بیان داشت: متاسفانه امروزه استاد اخلاق در حوزه ها کمیاب شده و طلبه ها الگوی بارزی ندارند که بتوانند در مسیر اخلاق گام بردارند لذا اساتید و مسئولان حوزه برای نهادینه سازی اخلاق در حوزه برنامه گسترده تری داشته باشند.

این محقق حوزوی با اشاره به اهمیت تهذیب در آیات و روایات خاطرنشان کرد : امروز متاسفانه  تهذیب در حوزه های علمیه فدای کمبود وقت و بودجه شده است که این امر بسیار آسیب زا است .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha