شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 373790
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
حجت الاسلام سیدمجتبی معصومی لاری

حوزه/ استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: انسان باید قدر نعمت هدایت را دانسته، این نعمت را با اعمال صالح و نیات خالصانه الهی در زندگی خود حفظ نموده و به سوی تقرب الهی گام بردارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام سید مجتبی معصومی لاری، ظهر امروز  در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب اظهار داشت: نعمت هدایت برترین نعمت خداوند متعال به مردم است.

استاد حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: انسان باید قدر نعمت هدایت را دانسته، این نعمت را با اعمال صالح و نیات خالصانه الهی در زندگی خود حفظ نموده و به سوی تقرب الهی گام بردارد.

این پژوهشگر دینی خاطرنشان کرد: معصیت و نافرمانی به درگاه خداوند متعال بنده را مغضوب الهی قرار داده، انسان از لطف خداوند متعال بی بهره شده و  سعادت اخروی را از دست می دهد.

حجت الاسلام معصومی لاری بیان داشت: انسان باید همنشینان خود را درست انتخاب کند و در رفت و آمدها و ارتباط های خود با صالحان و نیکان معاشرت نماید زیرا معاشرت با نیکان و صالحان موجب رشد شخصیتی و معنوی فرد می شود.

استاد حوزه علمیه در پایان ابراز داشت: شرکت در مجالس گناه و معصیت موجب نزول جایگاه انسان در نزد خداوند متعال شده و صفحه سفید قلب انسان مکدر می شود، کسب مقام قرب الهی مستلزم تهذیب نفس و جهد در راه بندگی خداوند است

وی در پایان با تاکید براینکه طلبگی نعمتی الهی است گفت: طلاب باید قدر این نعمت الهی را دانسته و از فرصت های طلبگی نهایت استفاده را ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha