شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر

حوزه/ نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور گفت: آیت الله واعظ طبسی از یاران صدیق امام و رهبری بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از بوشهر مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت الله واعظ طبسی، از طرف حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با سخنرانی حجت الاسلام  والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در مسجد مدرسه علمیه امام خمینی (ره) در بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام  والمسلمین عبدالحسین معزی در ادامه مراسم گفت: راه آیت الله طبسی، راه  بزرگان بوده  و امروز طلبه های جوان باید این راه را ادامه دهند؛ هر مسلمانی وظیفه دارد پیام دین را برساند و این وظیفه گروه خاصی نیست؛ البته کسی که طلبه می شود وظیفه اش سنگین تر است.

وی با اشاره به اینکه تربیت و کنترل نفس از ویژگی های بارز آیت الله طبسی بود، گفت: آیت الله واعظ طبسی  شخصیتی ملی بود نه شخصیت استانی و به همه کشور تعلق داشت.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به اینکه علمی که برخاسته از عمل صالح باشد حیاط طیبه را به دنبال خود می آورد گفت: علم باید انسان را در نزد خدا مقرب کند و در پرتو ایمان باشد، خیلی ها در دنیا دنبال علم هستند ولی علم بون ایمان نزد خداوند هیچ ارزشی ندارد.

وی با اشاره به اینکه یاران امام (ره) نه دنبال نام بودن و نه دنبال نان، خاطرنشان کرد: امام(ره) وقتی که نهضت را آغاز کرد هیچ چیزی نداشت، حتی خط تلفن هم نداشت، ولی به راهی که می رفت ایمان داشت و مصمم بود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور با توجه به این که طلاب تاریخ سیاسی ایران و جهان را حتما مطالعه کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب به مسائل سیاسی کشور و جهان اشراف کامل دارند و حتی رئیس جمهور روسیه وقتی با مقام معظم رهبری دیدار می کند از این اشرافیت به مسائل جهان شگفت زده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی یاداور شد: آیت الله واعظ طبسی بینش بالای سیاسی داشته و همچنین تولیت آستان قدس علی ابن موسی الرضا(ع) بود که این خود جایگاهی پر اهمیتی است.

وی اظهار داشت: از دیگر ویژگی های واعظ طبسی متین بودن است، طلبه باید طوری تربیت شود که زبان آن هر حرفی را بر زبان جاری نکند.

نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر کشور افزود: یک طلبه باید فرشته نجات مردم هم باشد تا مردم علاوه بر مسائل اعتقادی و شرعی در دیگر مسائل اجتماعی  پناهگاه مردم باشد.

فعالیت 100 کانون طلاب در هلال احمر

حجت الاسلام والمسلمین معزی گفت: در سازمان جوانان هلال احمر کانون های مختلفی از اقشار مردم وجود دارد و بیش از 100 کانون طلاب در سازمان جوانان وجود  دارد و در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha