جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 374129
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
حوزه علمیه

حوزه/ بزرگداشت ارتحال آِیت الله واعظ طبسی درمدرسه ۱۴معصوم(ع) برازجان و برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه علمیه دیر از رویدادهای خبری حوزه علمیه بوشهر می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، مراسم گرامیداشت ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه دراستان خراسان رضوی، درمسجد مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان برگزار شد.

قرائت قرآن کریم توسط حاضرین دراین مراسم و اهداء ثواب به آن به روح آن فقیه عالقدر توسط آقایان عمران قاسمی و محمد رضا امیدی زاده از مهمترین برنامه های این مجلس گرامیداشت بود.

آیت الله واعظ طبسی که پس از سالها مجاهدت درمسیر انقلاب و اسلام سحرگاه جمعه 14 اسفند در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد  مقدس دعوت حق را لبیک گفت.

* برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه علمیه دیر

درس اخلاق حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری استاد درس اخلاق اعزامی از قم، در مدرسه علمیه مهدی موعود (عج) شهرستان دیر برگزار شد.

وی با بیان این که هر وقت خدا بنده ای را دوست داشته باشد 8 چیز به او می دهد، داشتن چشم پاک، ترس از خدا، حیا، اخلاق صالحین، بصیرت، چشم حقیقت بین، راست گویی و سخاوت را عنوان هشت مورد عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری در ادامه به طلاب در خصوص موضوعات تحصیلی و خانواده مشاوره داد.

*برگزاری چهارمین جلسه اخلاق در برازجان

چهارمین جلسه اخلاق هفتگی درنیسمال دوم، با حضور مسئول مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان درمحل این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالحسین خلفی با اشاره به نکاتی درخصوص علل و عوامل موفقیت طلاب، بیان کرد: درکنار کسب علم و دانش توجه به مسائل معنوی لازمه پیشرفت و موفقیت خواهد بود. احترام به والدین که مورد بسیار دین اسلام است و درقرآن کریم نیز بدان اشاره شده، از دیگر عوامل موفقیت خواهد بود. داشتن نظم در همه امور من جمله درس خواندن، استراحت، عبادت از دیگر شاخصه هایی مهمی است که می بایست به آنها توجه شود.

درادامه این مراسم حجت الاسلام محمد جوکار مدیر این مدرسه علمیه با تشریح شرایط شهرستان و کشور پس از انتخابات 7 اسفند، خواستار بصیرت بیشتر طلاب در دوره حساس کنونی گردید.

وی افزود: بصیرت افزایی و روشن نمودن شرایط ویژه کنونی بعد از انتخابات 7 اسفند، از وظایف مهمی است که می باید درکنار درس و بحث به این مساله مهم هم بجای خویش توجه کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha