پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علیرضا قربانی مدیر حوزه علمیه امام خمینی اهواز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، قوام کار طلبگی را پژوهش و تحقیق دانست و اذعان داشت: حوزه کنونی نسبت به حوزه‌های ادوار گذشته، از مباحث پژوهش محور فاصله زیادی گرفته است.

حجت‌الاسلام علیرضا قربانی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، در جشنواره علمی، پژوهشی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، یکی از ضرورت‌های طلبگی را مسأله پژوهش و فعالیت‌های پژوهشی دانست و اظهار داشت: از آنجایی‌ که قوام کار طلبگی، پژوهش و تحقیق است، تصمیم برآن گرفتیم با اجرای طرح‌هایی، طلاب را  به این فریضه مهم تشویق کنیم.

وی با تأکید بر این‌که توجه به مباحث پژوهشی یکی از اولویت‌های مدیریت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز است، بیان داشت: با توجه به این‌که وجه تمایز نظام آموزشی حوزه، با سایر نظام‌های آموزشی، در پژوهش و فعالیت‌های گسترده تحقیقی است، لازم است، طلاب نسبت به این مهم اهتمام ویژه و جدی داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، در ادامه ضمن ابراز نارضایتی از وضع موجود پژوهش در مدارس علمیه، گفت: متأسفانه در حوزه‌ها، این کمبود بسیار جدی بود و به چشم می‌آید که حوزه کنونی، نسبت به حوزه‌های ادوار گذشته، از مباحث پژوهش محور فاصله زیادی گرفته و درصد خروجی پژوهشگران، اساتید و افرادی که خبره در این عرصه باشند، خیلی کم شده است.

حجت‌الاسلام قربانی، با بیان این‌که طلاب و مدارس علمیه، بیشتر به‌سوی مدرک‌گرایی سوق پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: ما برای رفع این معضل یک سری فعالیت‌های پژوهشی نظام‌مند در مدرسه علمیه تدوین کرده، آن را به طلاب ابلاغ کرده‌ایم و بدین ترتیب، همه طلاب به‌تناسب می‌بایست یک درس را انتخاب کرده و پیرامون آن یک مقاله پژوهشی در طول سال ارائه دهند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش مقاله‌نویسی برای طلاب، گفت: برای نظام‌مند کردن جایگاه پژوهش در مدرسه علمیه، گام‌های زیادی برداشته شد، که نخستین قدم، برگزاری کلاس‌های توجیهی و آموزش مقاله‌نویسی بود، تا طلاب با ساختار و روش ارائه مقاله آشنا شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، با اشاره به استقبال خوب طلاب این مدرسه، از طرح نظام‌مند کردن فعالیت‌های پژوهشی، ابراز امیدواری کرد و بیان داشت: تقریباً در 4الی5 ماه گذشته، قریب به 110 مقاله در موضوعاتی که معمولاً مرتبط با دروس طلاب بودند، دریافت شد و این مسأله نشان‌دهنده اهتمام آنها بر امر پژوهش است.

حجت‌الاسلام قربانی، در پایان اظهار داشت: امروز حوزه علمیه اهواز، توانایی تأمین نیازهای علمی و اعتقادی جامعه را داشته و امید است با برگزاری همایش‌های علمی در حوزه علمیه، نسبت به این مهم اهتمام ورزیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha