جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوان مراکشی

حوزه / انجمن الزهراء مراکش اعلام کرد:طبق گزارش‌های رسیده، بانوان محجبه در هر دو بخش عمومی و خصوصی رسانه‌های مراکش مورد تبعیض واقع می‌شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انجمن الزهراء مراکش اعلام کرد: خبرنگاران زن محجبه  عملا اجازه ظاهر شدن در رسانه‌های تصویری این کشور را ندارند.

این انجمن که شامل  بیش از 100 سازمان فعال و مختص به مشکلات و مسائل زنان می‌شود متذکر شد: طبق قانون اساسی مراکش هرگونه تبعیض جنسیتی در این کشور ممنوع و غیرقانونی است. با این حال و علیرغم وجود این قانون، طبق گزارش‌های رسیده، زنانی که حجاب را انتخاب می‌کنند در هر دو بخش عمومی و خصوصی رسانه‌های مراکش مورد تبعیض واقع می‌شوند.

عزیزه البیغالی، رئیس این انجمن در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که گزارش این سازمان درباره تبیعضات انجام شده علیه زنان محجبه  به میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی در سازمان ملل نیز فرستاده شده است، و از این سازمان‌ بین‌المللی خواسته شده تا از دولت مراکش درباره عدم حضور زندان محجبه در رسانه‌های مراکش بازخواست شود.

این انجمن که یک جایگاه مشاورتی در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل دارد از دولت مراکش خواست تا از تبعیضات جنسیتی موجود علیه زنان در این کشور جلوگیری کرده و مجازات سازمان‌هایی را که چنین تبعیضاتی علیه زنان قائل می‌شوند افزایش دهد، درحالی که جرم این زنان تنها انتخاب حجاب است.

در این گزارش آمده که علی‌رغم تلاش‌های سازمان‌های فعال حقوق زنان برای تشویق رسانه‌ها در ایجاد تصویر مثبتی از زنان، با این حال زنان محجبه و پایبند مراکشی همچنان از اثرات کلیشه‌ای منفی رسانه‌ها رنج برده و این وضعیت جامعه را برای حرکت به جلو با مشکل مواجه ساخته است.

گزارش این انجمن در جشن روز جهانی زن در 8 مارس منتشر شده است. در این گزارش همچنین آمده که به منظور مبارزه با نرخ رو به رشد خشونت‌های فیزیکی علیه زنان در دعواهای زناشویی، حداکثر مجازات برای موارد خشونت خانگی در مراکش بایستی افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha