پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری ایام فاطمیه در بیوت مراجع عظام

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: متاسفانه امروز جامعه از نبود مسائل اخلاقی و با ارزش رنج می برد و در واقع عذاب می کشد و نبود همین مباحث ارزشی باعث مشکلاتی در بین خانوادها شده است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در مراسم عزاداری دومین روز  شهادت حضرت فاطمه(س) که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه امیر المؤمنین(ع) در قم برگزار شد گفت: زمانی که حضرت علی(ع) کنار زهرا(س) نشستند، زهرای مرضیه(س) به حضرت علی فرمودند، در مدتی که با تو زندگی کردم هیچ وقت دروغ  نگفتم خیانت و مخالفت با تو نکردم.

جامعه از نبود مسائل ارزشی رنج می برد

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: متاسفانه امروز جامعه از نبود مسائل مهم اخلاقی و با ارزش رنج می برد و در واقع عذاب می کشد و نبود همین مباحث ارزشی، باعث مشکلاتی در بین خانوادها شده است.

 جلوه ای از معرفت شناسی فاطمه به خدای متعال

وی افزود: امیر المومنین(ع) به زهرا(س) فرمودند، زهرا جان درتو ویژگی هایی وجود دارد که کمتر در فرد دیگر شاهد بودم، اول اینکه معرفت شناسی به خدا در تو بسیار قوی است، خدا را خوب شناختی؛ و حقیقتا هم این گونه بود در مواردی زیادی این قضیه ثابت شده بود که فاطمه(س) در خدا شناسی و معرفت به خدا کم نگذاشته بود.

استاد دانشگاه گفت: زهرای مرضیه برای کمک گرفتن پیش پیامبر (ص)رفته بودند چیزی برای خوردن در خانه نبود، پیامبر(ص) به  ایشان  مباحثی از آخرت را هدیه دادند، آن حضرت زمانی که وارد منزل شدند، خوشحال بودند،‌ حضرت علی(ع) علت را جویا شدند، زهرای مرضیه فرمودند، برای امر دنیا پیش پبامبر(ص) رفته بودم ولی با امر بزرگتر برگشتم.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی گفت: خصوصیت دوم زهرای مرضیه، احسان و رسیدگی به محرومان بود، آن قدر اهل احسان بود که حتی ملائک را به تعجب واداشت و آیه «هل اتی» در حق این بزرگواران نازل شد.

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی  العالمیه بیان داشت: ویژگی دیگر حضرت خوف به خدا و ادب بود؛ جامعه اگر یکی از این اوصاف را در خود تجلی دهد قطعا نورانی خواهد شد.

۴۰/۳۱۳

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha