جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید علی نقی اشتغال

حوزه/ همسر شهید علی نقی اشتغال می گوید: همسرم و خیل عظیم مردان و زنان این سرزمین شهید شدند تا ما امروز شرمنده روی زهرای مرضیه(س) و دختر گرامی شان زینب کبری(س) نباشیم و با افتخار و عزت زندگی کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شهادت فنا شدن آدمی است در راه خدا و در این مسیر بی گمان کشته شدن عین زیبایی است چه آن که رسول خاتم(ص) آن را شریف ترین و والاترین نوع مُردن توصیف فرموده اند.

چندی پیش و در آستانه 22 اسفندماه روز شهید، توفیقی حاصل شد تا به منزل یکی از شهدای 8 سال دفاع مقدس رفته و چند دقیقه ای پای صحبت های همسر و نزدیکان این شهید والا مقام بنشینیم.

آنچه در ادامه می آید ، گزارش گونه ای از این دیدار آکنده از فضای عطر شهید و شهادت است؛

رفیقانم رفتند و ما ماندیم!

رضا شعبانی، برادر همسر و همرزم شهید علی نقی اشتغال درباره زمان و مکان شهادت این شهید بزرگوار می گوید: ایشان دی ماه سال 65 و در جریان عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید؛ همه ما ساکن روستای صرم از توابع بخش کهک قم بوده ایم و بنده هنوز هم ساکن روستا هستم. از روز اول با هم رفیق بودیم و در یک تیم فوتبال 24 نفره عضو بودیم که همه با هم به جبهه رفتیم و اولین بار سال 61 به منزل سرپل ذهاب در جبهه غرب کشور اعزام شدیم و بعد از آن هم چند باری به جنوب رفتیم.

وی می افزاید: برخی از دوستان ما که عضو همین تیم فوتبال بودند، در سال های دفاع مقدس به شهید رسیده و بعضی دیگر نیز امروز در عرصه ها و مناصب مختلف مشغول به خدمت هستند و به لطف الهی همه دوستان که در قید حیات می باشند، کماکان روحیه سال های جنگ و حماسه را در درون خود حفظ و بلکه تقویت کرده اند.

بکوشیم شرمنده خون شهدا نباشیم

این رزمنده سال های دفاع مقدس همچنین ادامه می دهد: خودم نیز گویا سعادت این را نداشتم که شربت شهادت را بنوشم اما باز هم خدا را شکر، شاید مانده ایم تا در عرصه های دیگر امتحان خود را پس بدهیم و انشاالله به حق خون های مطهر شهدا بتوانیم از این آزمون ها سربلند بیرون بیاییم و شرمنده شهیدان و امام شهیدان نشویم. هر وقت که سالگرد یا یادواره شهدا برگزار می کنیم همه دوستان باقی مانده از آن جمع صمیمی دور هم جمع می شویم و به قول معروف یاد ایامی می کنیم و همیشه حسرت بر دلمان مانده است که چرا ما از قافله شهدا جا ماندیم.

روستایی با 44 شهید دفاع مقدس

وی با بیان این که روستای صرم در دوران جنگ تحمیلی 44 شهید و تعداد زیادی جانباز تقدیم انقلاب و اسلام عزیز کرده است، می گوید: یکی از ویژگی های بارز شهید اشتغال ، تقوای مثال زدنی ایشان بود و این که از همان ابتدا روحیه انقلابی داشت و بسیار شیفته نهضت امام (ره) بود؛ ما به همراه این شهید بزرگوار در بسیاری از تظاهرات  زمان طاغوت نه فقط در قم حتی در تهران نیز حضور می یافتیم و در پخش اعلامیه های امام در منطقه کهک خودمان نقش فعالی داشتیم.

وی در خاتمه سخنان خود در پاسخ به این سوال که به نظر شما مهم ترین خواسته شهدا و خانواده های معظم شهدا از ما چیست، اظهار می دارد: امروز همه باید در خط رهبری باشیم تا به تعبیر امام (ره) به این کشور و مملکت آسیبی نرسد؛ آنچه از مردم بزرگوار و انقلابی انتظار می رود این است که همچون گذشته در خط انقلاب و اسلام پابرجا بمانند و تحت تاثیر القائات و فریب های دشمن قرار نگیرند.

در عملیات کربلای 5 ، کربلایی شد!

فاطمه شعبانی همسر شهید نیز با اشاره به این که شهید اشتغال از ابتدای جنگ تحمیلی به طور متناوب در جبهه های حق علیه باطل شرکت می کرد، می گوید: ایشان آخرین بار 25 آبان ماه به جبهه رفته و در نهایت بر اثر اصابت مستقیم تیر دشمن در 12 دی ماه سال 65 در کربلای 5 شهید شد و پس از انتقال پیکر مطهرشان در تاریخ 22 دی ماه در گلزار شهدای امامزاده علی بن جعفر(ع) به خاک سپرده شد.

وی می افزاید: از ایشان سه فرزند دختر به یادگار باقی مانده که به لطف الهی در مسیر درس و دانشگاه موفق بوده اند اما آن چه آن ها را گاهی اذیت می کند، زخم زبان های بعضی از مردم است که مثلاً می گویند فرزند شما سهمیه ای به دانشگاه آمده و از فلان امکانات استفاده می کنید ؛ البته بچه هایم می گویند ما همیشه افتخار می کنیم که پدرمان شهید شده اما به هر حال برخی از این طعنه ها از یک سو و دلتنگی ها از سوی دیگر ناراحت و غصه دارشان می کند.

هفته ای دوبار با ایشان درد دل می کنم

این همسر شهید ادامه می دهد: صبح های دوشنبه و پنج شنبه هر هفته بر سر خاک این شهید بزرگوار حاضر می شوم و با ایشان صحبت می کنم؛ همیشه در طول سال های پس از شهادت سعی کرده ام بچه ها را طوری تربیت کنم که ایشان نگرانی از این بابت نداشته باشند. واقعاً شهادت حقش بود و بارها به خود من می گفت که دوست ندارم در رختخواب و به مرگ عادی بمیرم

وی با تاکید بر این که شهدا با خدا معامله کرده و در مسیر احیای ارزش های اسلامی گام برداشته اند، می گوید: همسرم شهید شد تا ما جلوی زهرای مرضیه(س)و زینب کبری(س) روسپید باشیم ؛ همیشه به فرزندانم می گویم که بدانید پدرتان در چه راهی رفت و این راه و خط باید حفظ شود؛ به لطف الهی امروز هم در باغ شهادت باز است و من وقتی تصاویر شهدای مدافع حرم را در تلویزیون می بینم حقیقتاً به خال آن ها غبطه می خورم.

لزوم حمایت مادی و عاطفی از فرزندان شهدا

شعبانی در خاتمه نیز اظهار می دارد: انتظار ما از مسئولان این است که به  فرزندان شهدا بیشتر رسیدگی کرده و به لحاظ مادی و معنوی در تقویت و حمایت از آن ها بکوشند؛ به خصوص دخترهای شهید وقتی که ازدواج می کنند نیاز به حمایت های عاطفی بیشتری دارند.

گزارش از: سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha