چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 374521
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
چند کتاب فاطمی

خبرگزاری حوزه به مناسبت ایام فاطمیه چند کتاب فاطمی را معرفی می کند.

 *  زهرا برترین بانوی جهان

آیت الله العظمی مکارم مؤلف در اين كتاب به بيان خلاصه اي از زندگي حضرت زهرا(س) از تولد تا شهادت پرداخته است.

این كتاب با بيان مطالبي پيرامون ولادت حضرت زهرا(س) آغاز مي شود و در ادامه مؤلف به برخي از فضائل حضرت زهرا مانند علاقه و محبت پيامبر (ص) به حضرت زهرا(س) ، ازدواج و جهزيه حضرت زهرا(س) و ... اشاره مي فرمايد.

در انتهاي كتاب نيز مؤلف به قضيه فدك اشاره نموده و كتاب را با شرح كوتاهي از دو خطبه حضرت زهرا پايان مي دهد.

*  فاطمه، گلواژه آفرینش

این کتاب که تالیف سید ضیاء مرتضوی است از مجموعه اي روایات که در سه زمینه «شخصیت حضرت فاطمه(س)»، «زن ، جایگاه و مسؤولیت»، و «خانواده و مسؤولیت ها» در قالب سه «چهل حدیث» گزینش شده است. مجموعه اي که به همراه ترجمه روایات وپاره اي توضیحات تلاش می کند چهره اي هر چند اجمالی را از سه موضوع یاد شده درسخنان اهلبیت( ع ) نشان دهد.

در این مجموعه که از منابع روایی شیعه و سنی گردآمده تلاش شده؛ حتی الامکان روایات مورد نظر به گونه اي منسجم، گزینش شود و تنظیم گردد و با افزودن پاره اي توضیحات، خواننده در دستیابی به پیام روایات و نتیجه گیري، همراهی شود.کتاب فاطمی

*  کوثر هدایت

کتاب کوثر هدایت تالیف سید جواد ورعی الگوبودن حضرت فاطمه براى زن مسلمان از نگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامى، حضرت امام خمینى(قدس‌سره) را به تصویر کشیده است .

 در بخش اول این کتاب، از تأثیر مثبت اسلام در بالا بردن جایگاه زنان در جامعه سخن به میان رفته؛ بخش دوم به تفسیر پاره‏ای از آیات قرآن كریم پرداخته و برخی احادیث و روایات درباره حضرت فاطمه و اهل‏ بیت(علیهم السلام) می‏ باشند. بخش دیگر كتاب به بررسی صحت انتصاب فرزندان فاطمه زهرا به پیامبر (ص) می‏ پردازد و نظرات گوناگون فقهی در خصوص ملاك ارث بردن و دریافت خمس و... را مطرح می ‏كند. در بخش آخر كتاب حضرت فاطمه(س) به عنوان الگویی برای زن امروز معرفی شده و به فضایل شخصیتی ایشان اشاره شده است. و نیز چگونگى الگوبودن حضرت فاطمه(س) براى زن مسلمان از نگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامى، حضرت امام خمینى(قدس‌سره) از دیگر مباحث این کتاب می باشد.

 * زخم خورشید

 کتاب زخم خورشید نوشته مهدی حسینیان قمی به معرفی حضرت زهرا(س) به عنوان برترین اسوه پرداخته است. 

مولف این کتاب کوشیده تا برگرفته از کتاب و سنت در معرفی حضرت زهرا(س) بنویسد و نشان دهد که آن حضرت برترین اسوه و نمونه است. برخی ازعناوین و موضوعاتی که در این کتاب به آن ها پرداخته شده، عبارت اند از: «علم فاطمه»، «بلاغت»، «عفت»، «حضور سیاسی»، «عبادت»، «سخاوت و ایثار»، «شـوهرداری»، «خـانه داری»، «ارتباط با پدر»، «ازدواج نمونه»، «سرشت و آفرینش فاطمه»، «کیفیت ولادت فاطمه»، «رشد فاطمه»، «سـرای فـاطمه»، «فاطمه در مقابل حاکمیت»، «تحریف»، «وصیت فاطمه»، «خـطبه بستر شهادت و مدارک و متن و ترجمه آن»، «سه حق ثابت زهرا»، «مناظره عمومی و علنی با ابوبکر درباره فدک و در راستای دفاع از امامت»، از جمله موضوعات این کتاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha