سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام حسینی اراکی

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از اعزام مبلغان این استان به مناطق محروم، جهت ترویج فرهنگ فاطمی در ایام فاطمیه و به خصوص روز شهادت حضرت زهرا (س)، خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، نشست خبری مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه جهت تشریح برنامه های سوگواره یاس نبوی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی با تسلیت به مناسبت شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه الزهرا (س) عنوان داشت: حضرت فاطمه الزهرا(س) با عمر کوتاه خود، الگویی کامل برای بشریت شد؛ چنانچه در خطبه فدکیه راه های نفوذ دشمن را گوشزد کرده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با تشریح عوامل نفوذ دشمن توسط حضرت فاطمه الزهرا(س) در خطبه فدکیه ابراز داشت: شبهه افکنی در مبانی دین، تفرقه افکنی و نفاق و جایگزین کردن ولایت شعاری به جای ولایت مداری مهم ترین عوامل نفوذ دشمن هستند.

وی با تشریح ویژه برنامه های سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) بیان داشت: برگزاری همایش با شکوه رهروان یاس نبوی به همت بسیج خواهران، حوزه های علمیه خواهران، هیئات مذهبی و فرهنگیان بسیجی خواهران برگزار می شود.

حجت الاسلام اراکی ادامه داد: همایش رهروان یاس نبودی در شهرستان های اسلام آباد، سنقر، کنگاور، صحنه، اداره اوقاف ناحیه 1 و 3 در بقاع متبرکه و امامزادگان نیز برپا خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه اذعان داشت: حرکت دسته جمعی هیئات مذهبی، گردهمایی سادات کرمانشاهی، اطعام عزاداران حضرت فاطمه الزهرا(س) نیز از دیگر برنامه های سالروز شهادت این بانو می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت حفظ وحدت و انسجام در روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) گفت: آنچه که دنیای اسلام را حفظ کرده و عزت می بخشد حفظ و تقویت وحدت میان مسلمانان است، دشمنان اسلام به دنبال نفوذ و ایجاد تفرقه میان مسلمانان می باشند لذا با تقویت یکپارچگی میان مردم و مسلمانان اجازه نفوذ و تفرقه افکنی به دشمنان و بیگانگان را ندهیم.

حجت الاسلام حسینی اراکی از اعزام روحانیون و مبلغان دین به مناطق مختلف خبر داد و ابراز داشت: مروجان دین با برگزاری مراسمات مذهبی، پاسخگویی به شبهات دینی ، برگزاری نماز جماعت و بیان ویژگی های اخلاقی حضرت فاطمه الزهرا(س) و تبیین سبک زندگی اسلامی مردم مناطق مختلف و محروم را از سیره و مکتب ائمه اطهار(علیهم السلام) بهره مند می کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری طرح "مهر تندرستی" نیز از دیگر برنامه های اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه است که با ارسال دارو به مناطق مختلف و مداوای بیماران، گامی در راه تسکین درد نیازمندان و محروان بر می داریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha