چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حبیب الله بهمنی کارگردان

حوزه/ باید سربازانی تربیت کرد که همانند هشت سال دفاع مقدس جان خود را فدای انقلاب کردند، به عبارتی سربازان جنگ نرم باید با ایمان و باورشان با توجه به داشته‌های موجود کارهای فاخر تولید کنند تا پیام انقلاب به گوش جهانیان برساند.

حبیب‌الله بهمنی، کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه»، اظهار کرد: ایجاد نشاط و شادی هیچ تضادی با آموزه‌های دینی و اسلامی ندارد، حتی در احادیث ائمه علیهم السلام بیان شده نوروز، روز مبارکی است.

وی افزود: در ایام نوروز مردم اوقات فراغت بیشتری نسبت به دیگر ایام سال دارند به طبع مخاطبان، برنامه،های سینما هم بیشتر می‌شود، اما این ایام می‌تواند برای دشمن هم فرصتی مغتنم شمرده شود.

کارگردان فیلم «سیب و سلما» ادامه داد: دشمنان این مرز و بوم در ایام نوروز برنامه های ماهواره ای  خود را تدارک دیده اند. در این میان جذب مخاطبان باید کاملا منطبق با ارزش‌های ملی و دینی باشد، چون برخی مواقع ممکن است به بهانه جذب مخاطب در، برنامه‌های داخلی، نوعی همراهی با شبکه‌های ماهواره‌ای باشد.

بهمنی تاکید کرد: مهمترین شرط این است آثار نمایشی ما تداعی‌گر، سبکی از زندگی باشد که ما در آموزه‌های اسلامی به ویژه احادیت ائمه(ع) به آن تاکید داریم و باید در کنار توجه به ظاهر، معنا و باطن را هم مد نظر قرار داشت.

وی گفت: در برخی برنامه‌های نمایشی تلویزیون بازیگران زن حجاب دارند، اما این حجاب تنها در همان بازی خلاصه می‌شود، اما در فضای مجازی می‌بینیم همان بازیگر به هیچ وجه اعتقادی به حجاب اسلامی ندارد با این توضیح چگونه می‌خواهیم فرهنگ حجاب را در جامعه خود اشاعه دهیم.

وی با بیان اینکه نگاه به سبک زندگی ایرانی اسلامی، باید شکلی منسجم و قوی داشته باشد گفت: مسیر رسیدن به الگوهای مناسب رفتاری در برنامه‌های تلویزیون با فیلمنامه آغاز می‌شود، چون تا زمانی که این حوزه از غنای لازم بهره نبرده باشد، دیگر اقدامات بی‌فایده است. برای همین توصیه می‌کنم برای نگارش متون سینمایی و تلویزیونی از وجود افرادی استفاده شود که در کنار داشته‌های حرفه‌ای از تعهد لازم نسبت به آموزه‌های دینی و قرآنی نیز بهرمند باشد.

وی درباره آسیب‌های رایج در کارهایی که می‌خواهند مبلغ سبک زندگی ایرانی – اسلامی باشند، توضیح داد: متاسفانه ریاکاری و تظاهر بزرگترین آسیب این عرصه است برای همین می‌بینیم در جامعه هنری آنچه جلوی دوربین دیده می‌شود با آنچه پشت دوربین وجود دارد متفاوت است.

این سینماگر با بیان این این‌ اگر مسئولان صدا و سیما به این باور برسند که عرصه هنر، جبهه‌ای فرهنگی است و پشت خاک ریز‌های مقابلش، دشمن کمین کرده، بسیاری از امور درست می‌شود، گفت:  برای مقابله با دشمنی که همه ابزار قدرت را در اختیار دارد، باید سربازانی تربیت کرد که همانند هشت سال دفاع مقدس جان خود را فدای انقلاب کردند، به عبارتی سربازان جنگ نرم باید با ایمان و باورشان با توجه به داشته‌های موجود کارهای فاخر تولید کنند تا پیام انقلاب به گوش جهانیان برساند. همان گونه که در سریال «یوسف پیامبر(ع)» توانستیم نگاهمان به هنر ایرانی را متوجه خود کنیم.

وی گفت: تا زمانی که مدیران فرهنگی فقط دغدغه کار اقتصادی دارند، انتظار موفقیت داشت، متاسفانه آنچه در بین مدیران فرهنگی کمتر مشاهده می‌شود، دغدغه کار قرآنی کردن است.

کارگردان سینما تصریح کرد: بحث دیگری که می‌خواهم مطرح کنم، مربوط به برنامه‌هایی می‌شود که معمولا در زمان تحویل سال از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود. این لحظات می‌تواند محل بسیار مناسبی برای تبلیغ سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد به شرطی که از زبان کسی شنیده شود که تماشاگر آن را بپذیرد، والا اگر یک مجری تنها بخواهد آن را بیان کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha