شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی

حوزه/ دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، تقویت مبانی و گفتمان انقلاب اسلامی را رسالت مهم حوزویان در زمانه حساس کنونی عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با ایشان اظهار داشت: بی شک سیر انقلاب اسلامی محدود به دوران معاصر نمی شود، بلکه بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی منوط به معارف و ارزش های دینی در مکتب تشیع می باشد.

وی افزود: با توجه به این مساله می توان مبانی انقلاب اسلامی را از درون معارف اسلامی جستجو کرد و نکته مهم در این مقوله، بحث از مبانی انقلاب اسلامی و گفتمان آن است؛ به این معنا که در حقیقت گفتمان انقلاب اسلامی برآمده از همان مبانی دینی و ارزش های مکتب تشیع می باشد.

این استاد حوزه بیان داشت: مقام معظم رهبری در دیدار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه به این دو نکته به خوبی اشاره کرده و فرمودند که انقلاب اسلامی هم در بُعد مبانی و هم در بُعد گفتمان باید در تمام سطوح جامعه تقویت شود و البته حوزه های علمیه به دلیل آن که مادر نظام و انقلاب اسلامی محسوب می شود، این دو جنبه را باید در درون خود روز به روز بیشتر ، روزآمدتر و کارآمدتر کند.

وی همچنین با اشاره به این که برهه کنونی بهترین زمان برای اشاعه و ترویج مبانی انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی در دوران حاضر حوزه های علمیه است، گفت: حوزه های علمیه با وجود ظرفیت های عظیم و جوان می تواند آینده ای پویاتر و درخشان تر در رابطه با اهداف و آینده انقلاب اسلامی ایفا کند.

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این که حوزه های علمیه به عنوان علمداران انقلاب اسلامی نه تنها در ایران بلکه در سطح منطقه و جهان مورد رصد دوستان و دشمنان انقلاب می باشند، افزود:از این رو برای باقی ماندن حوزه انقلابی که مورد تاکید معظم له بوده، باید هم کار ریشه ای تحت عنوان نگارش مقالات و کتب علمی در باب منطق انقلاب اسلامی انجام داد و هم از سویی نسبت به کارهای ترویجی و تربیتی در خصوص طلاب جوان اهتمام ورزید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha