پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه همدلی و همزبانی مختص به یک سال تنها نیست گفت:همدلی و همزبانی باید در همه سال ها و همه زمان ها بین مردم و مسئولین کشور برقرار باشد چرا که درسایه همدلی و همزبانی ، بسیاری از مشکلات و نابسامانی های جامعه حل می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به انتخاب شعار سال جاری«دولت و ملت، همدلی و همزبانی» که  سوی مقام معظم رهبری  اعلام شد و اینکه در این سال چقدر به این هدف دست پیدا کرده ایم اظهار داشت: مقام معظم رهبری هر سال با رصد کردن مسائل مختلف ملی و بین‌المللی شعار سال را برای راهنمایی ملت در برابر رسالت‌هایی که بر دوش دارد و چالش‌های پیش رو تعیین می‌کنند.

وی افزود:مطمئنا این نفوذ کلمه رهبر معظم انقلاب و سخنان حکیمانه ایشان در نامگذاری هرسال، اثرات بسیار خوبی در تعاملات، گرایشات و رفتار مردم در طول سال دارد و مردم ایران که رهبر خود را تنها به عنوان یک رهبر سیاسی نمی دانند، بلکه ایشان را به عنوان نایب امام زمان(عج) و یک شخصیت تاثیرگذار ملی و بین المللی و معنوی می دانند، قطعا این نامگذاری های هرساله ایشان  می تواند تا حد زیادی در سیاستگذاری های مردم و مسئولین در طول سال تاثیرگذار باشد.

*نقد منصفانه منافاتی با همدلی و همزبانی ندارد

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به اینکه هیچ گاه نقد منصفانه و منطقی مسئولین مخالف همدلی و همزبانی نبوده است تصریح کرد:گاهی اوقات به اشتباه خیال می شود که انتقاد و نقد منصفانه با همدلی و همزبانی مد نظر مقام معظم رهبری در تضاد است و نباید هیچ گونه نقدی در کشور صورت گیرد و حال آنکه این تصور نادرست است، چرا که وجود نقد درجامعه مایه حیات یک جامعه است و نقد دلسوزانه هیچ منافاتی با همدلی و همزبانی ندارد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی سعه صدر و تحمل نظرات مخالف را لازمه مدیریت جامعه دانست و با انتقاد از بعضی مسئولین گفت:بعضی مسئولین در اثر غفلت و عوامل خاص دیگر موفق نشدند که به آن همدلی و همزبانی مد نظر مقام معظم رهبری دست پیدا کنند.

*رسانه ها و نخبگان جامعه به تشریح و تحلیل نامگذاری هرسال اهتمام داشته باشند

وی نقش رسانه ها و نخبگان جامعه در تشریح اهداف مقام معظم رهبری در نامگذاری های هرسال را مهم دانست و تاکید کرد:در خصوص نامگذاری های هرسال از سوی رهبر معظم انقلاب همه رسانه ها و نخبگان سیاسی و فرهنگی جامعه وظیفه دارند با تشریح ابعاد مختلف این نامگذاری ها و تحلیل اهداف این نامگذاری های به روشنگری لازم در خصوص این نامگذاری ها بپردازند چرا که مصلحت اسلام و انقلاب اسلامی در گرو عمل کردن به فرمایشات حکیمانه رهبری در ابتدای سال نو و نامگذاری سال توسط ایشان است.

همه باید برای حل مشکلات کشور به دولت کمک کنند

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه همکاری با دولت به معنای نقد نکردن دولت نیست، بلکه نقد باید منصفانه و منطقی باشد گفت: همه باید برای حل مشکلات کشور به دولت کمک کنند و یکی از راه‌ها این است که نقاط ضعفی را که می‌بینند نقد کنند و دولت را در حل این مشکلات یاری رسانند.

وی گفت: دستیابی به اقتصاد مقاومتی تنها از طریق نگاه به درون ممکن می‌شود و برای رسیدن به این هدف دولت و ملت به یکدیگر نیاز دارند و باید با یکدیگر همکاری و همفکری کنند.

*روحانیون از تبلیغ چهره به چهره غافل نشوند

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به نزدیک شدن ایام سال نو و تعطیلات نوروز و لزوم استفاده بهینه از این زمان در جهت ترویج معارف و اخلاق دینی در میان اقوام و خویشاوندان گفت: همانطور که در روایات اسلامی نیز آمده است یک مبلغ قبل از تبلیغ با زبان باید با عمل خود مبلغ اسلام باشد و فرصت تعطیلات نوروز زمان مناسبی است تا طلاب و مبلیغن با حضور در میان خانواده و خویشاوندان خود با عمل و کردار و از همه مهم تر با اخلاق اسلامی به ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) بپردازد.

عضو جامعه مدرسین حوزه، در پایان سخنان خود در خصوص رسالت روحانیت و طلاب در ایام نوروز مبنی بر تبلیغات و آثار چهره به چهره امر تبلیغ اظهار داشت: این رسالت مهم از سال های پیش تاکنون به همراه روحانیت، طلاب و مبلغین بوده است، چرا که اثر تبلیغ چهره به چهره بسیار زیادتر از تبلیغ رسمی می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha