جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عید نوروز

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: در آستانه سال نو، نظافت، شور و هیجان، سفر و مسافرت، خانه تکانی و... مشاهده می شود، شایسته است در کنار این تلاش برای پاکیزه و تازه شدن ظاهری، قلب های خود را پاک کنیم و آن را از آلودگی ها و ناپاکی ها نظافت نماییم.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به قرار گرفتن در آستانه تحویل سال نو و سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: این  بانوی بزرگ اسلام، گرچه کوتاه زیست، بسیار پر برکت و ارزشمند زندگی کردند، به طوری که همگی معصومان علیهم السلام درباره این بانو سخن گفته اند.
وی با بیان اینکه ما در آستانه سال نو، نظافت، شور و هیجان، سفر و مسافرت، خانه تکانی و... مشاهده می شود، تصریح کرد: شایسته است در کنار این تلاش برای تمیز و تازه شدن ظاهری، قلب های خود را پاک کنیم  و آن را از آلودگی ها و ناپاکی ها نظافت نماییم.
سخنران حرم بانوی کرامت گفت با اشاره به دعای لحظه سالتحویل گفت: در این دعا می خواهیم که خداوند قلب ما را دگرگون کرده و حال ما را به بهترین حال تغییر دهد. با قلب و اندیشه پاک عنایت خدا شامل حال ما می شود.
وی افزود: امام صادق علیه السلام می فرمایند: شایسته است هر مسلمانی که با ما اهل بیت علیهم السلام در تماس است، هر صبح و شام پرونده عملش را نگاه کند؛ اگر دید پرونده عملش خوب است، آن را اضافه نماید و اگر گناهی در آن وجود داشته باشد، استغفار کند تا فردای قیامت سرافکنده نباشد.
حجت الاسلام والمسلمین اکرمی چند روز پایان سال را فرصتی برای فکر کردن به کارهای یک سال گذشته عنوان کرد و گفت: قلب های خود را پاک کنیم و با شادابی و  نشاط معنوی و پرونده سفید وارد سال جدید شویم.
وی در ادامه  ، گرامیداشت ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها را مانند شهادت این بانو ضروری دانست و گفت: این  ایام را تنها تقویمی و تشریفاتی ندانیم، باید این ایام الله را تحلیل کنیم و جهت و هدف برای آن قائل شویم که هم متن و محتوا ارزشمند شود.
سخنران حرم بانوی کرامت گفت ادامه داد: در این ایام که با شهادت حضرت زهرا سلام الله  علیها تا سالروز ولادتشان وجوددارد، باید به قرائت و توجه به مفاهیم قرآن کریم که این بانو در دنیا علاقه خاصی به آن داشتند، اهتمام داشته باشیم.
وی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: ایشان بیان داشتند که من از دنیای شما سه چیز را دوست دارم، تلاوت قرآن کریم، نظر به چهره نبی مکرم اسلام(ص) و انفاق در راه خدا.
حجت الاسلام والمسلمین اکرمی ادامه داد: بر اساس روایت امام معصوم، سه نوع مردم وجود دارد، گروهی همیشه دستشان به سوی مردم دراز است، گروهی دست خود را محکم گرفته و کمکی به دیگران نمی کند و گروهی نیز دست خود را به سمت مردم باز می کنند تا هرچه می خواهند نیازشان را برطرف سازند؛ بهترین دست، دستی است که به انفاق در راه خدا باز باشد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha