جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 374863
۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
پاپ

حوزه / پاپ فرانسیس که پیش از این نیز از فقدان معنویت و انسانیت در اروپا انتقاد کرده بود، این بار به مرگ یک کارتن خواب از سرما در رم، پایتخت ایتالیا اشاره کرد و در سخنانی انتقاد آمیز گفت: پس خدا کجاست؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رادیو واتیکان، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در مراسم عبادی صبح در کلیسای سنتا مارتا به مرگ یک کارتن خواب در خیابان های رم پایتخت ایتالیا اشاره کرد و گفت: وقتی این گذرگاه های تاریک را میبینم، و یا اتفاقاتی نظیر مرگ افراد بر اثر گرسنگی و یا پناهندگانی که در اروپا مرزها را بر روی آنها می بندند، از خود می پرسیم پس خدا کجا است؟ من قادر به پاسخ دادن به این سئوال نیستم.

وی افزود:  اخیرا یک فرد خیابان نشین از سرما مرد. در مرکز شهر رم، شهری با تمام امکانات کمک رسانی، پس خدایا او چرا مرد؟ ولی من به تو اعتماد دارم زیرا تو مایوس نمی کنی. یک دعای زیبایی است که می گوید: خدایا، تو را نمی فهمم ولی بدون فهمیدن، خودم را به تو می سپارم.

یادآور می شود پیش از این نیز پاپ فرانسیس نسبت به فقدان معنویت . انسانیت در اروپا به خصوص در مواجهه غیر انسانی با پناهجویان انتقاد کرده بود. 

بی توجهی به بنیان خانواده در غرب نیز از دیگر انتقاداتی بوده است که رهبر کاتولیک ها طی چند ماه اخیر متوجه غرب نشینان کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha