چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی مازندران

حوزه/معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مازندران از فعالیت تبلیغی روحانیان در مناطق گردشگرپذیر مازندران خبر داد.

حجت الاسلام لطیف صادقی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران از فعالیت تبلیغی روحانیان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

وی با بیان این که فعالیت های تبلیغی مبلغان هیچ گاه تعطیلی بردار نیست، افزود: روحانیت در روزهای تعطیلات نوروز نیز به صورت هدفمند و گسترده به فعالیت های تبلیغی خود در اماکن مختلف ادامه خواهد داد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از اقامه نماز جماعت در برخی مساجد بین راهی و اماکن پرتردد استان از سوی روحانیان خبر داد و خاطرنشان کرد: مسجد بین راهی و داخل شهری برای ارائه خدمات به مسافران در ایام نوروز آماده شده است.

وی همچنین از بیان احکام نماز، احکام مسافر، آداب مسافرت و نیز مسائل شرعی از سوی مبلغان اعزامی به مساجد بین راهی و داخل شهر خبر داد و بیان داشت: روحانیان اعزامی افزون بر اقامه نماز این مسائل را نیز برای مسافران تشریح خواهند کرد.

حجت الاسلام صادقی سخنرانی پیرامون مسأله عفاف و حجاب، آثار مسافرت بر روح انسان، سیره رسول اکرم‌(ص) نظافت و رعایت بهداشت را از دیگر دستورالعمل‌های ابلاغی به مبلغان در ایام تعطیلات نوروز اعلام کرد.

وی با بیان این که نماز‌خانه‌های برخی مناطق مسافر‌خیز نظیر ساحل دریا و جنگل برای استقبال از مسافران تجهیز شده است، خاطر‌نشان کرد: به حتم حضور روحانیان در این مناطق گردشگرپذیر موجب ترویج احکام و ارزش های دینی خواهد بود.

حجت الاسلام صادقی همچنین از تهیه و تدوین بروشور احکام نماز، مسافر و آداب مسافرت برای توزیع در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و ادامه داد: این بروشورها به منظور آشنایی بیشتر مسافران و گردشگران با احکام دینی و همچنین سفر ارائه خواهد شد.

وی همچنین توزیع اقلام متنوع فرهنگی نظیر قرآن کریم، نهج البلاغه، توضیح المسائل و پوسترهای متنوع در مساجد و اماکن مسافرخیز از دیگر برنامه های دستگاه های فرهنگی و دینی استان در ایام تعطیلات نوروز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha