جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام قوامی

حوزه/ حجت الاسلام سیدصمصام الدین قوامی گفت: شهر پردیسان با حضور ۳۰هزار دانشجو و ۱۲ هزار طلبه قطب علمی شهر قم می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، امام جمعه پردیسان در آیین کلنگ زنی مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع)  پردیسان که امروز با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزارشد اظهارداشت: شهر پردیسان یکی از مناطق 8 گانه استان قم است و با توجه به بافت جمعیتی که دارد برپایی نماز جمعه در این شهر مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شده است.

 حجت الاسلام سیدصمصام الدین قوامی افزود: در حال حاضر از میان 135 هزار نفر جمعیت درشهر پردیسان  12 هزار طلبه و روحانی در این  منطقه ساکن هستند که وجود چنین تعداد جمعیت و طلبه از ویژگیهای بارز این شهر است .
وی بیان داشت: اساتید حوزه و دانشگاه، کارمندان و فرهنگیان بخش دیگری از این جمعیت فرهیخته را به خود اختصاص داده است.
امام جمعه پردیسان ادامه داد: شهر پردیسان با توجه به اینکه 17 کیلومتر با قم فاصله دارد اما می تواندساخت و ساز در آن  تا 300 متر به طرف کهک افزایش داشته باشد.
وی اظهار داشت: هم اکنون 20 مسجد در منطقه پردیسان وجود دارد که هر کدام از این مساجد یک نفر به عنوان رئیس هئیت مدیره مساجد در شورای اداری شهر نماینده دارند تا بتوانند با تعامل و همکاری در راستای رفع مشکلات شهری و مردمی شهر پردیسان فعالیت داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی گفت: امروز این منطقه بیش از پیش نیاز به ساخت مراکز علمی حوزوی دارد که ان شاءالله با یاری مسئولین شهری و خیرّین این مهم اتفاق بیافتد.
انتهای پیام  313/17
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha