شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ابوالحسن حسن زاده

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده گفت: دشمن به دنبال ترویج اباحه گری و بی‌بندوباری در جامعه می‌باشد لذا روحانیون باید با بهره‌گیری از وصایای شهدا با نفوذ فرهنگی مقابله کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام‌جمعه موقت اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به آغاز حرکت راهیان نور حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: در مرحله اول، حضور روحانیون با سابقه‌ای که سابق تجربه دفاع مقدس را داشته‌اند بسیار مهم بوده و در مرحله دوم صرف حضور طلاب در مناطق عملیاتی، مسأله ای حائز اهمیت است که باید بدان توجه خاص داشت.

وی با اشاره به حضور روحانیون جنگ دیده در کاروان‌های راهیان نور، اذعان داشت: ازآنجایی‌که یکی از مباحث مهم در کاروان‌های راهیان نور، حضور روایت گر است، اگر بتوان از ظرفیت روحانیونی که عرصه نبرد هشت‌ساله را تجربه کرده‌اند، استفاده برد، به‌یقین بهره می‌توان چندین برابری نصیب قشر دختران و پسران حاضر در مناطق عملیاتی کرد.

استاد حوزه علمیه خوزستان، بیان جایگاه دفاع، ارزش‌های خلق شده در طول سال‌های مبارزه، از خودگذشتگی و از دنیا گذشتن رزمندگان، را مهم‌ترین مباحثی دانست که می‌شود از سوی طلاب و روحانیون برای مردم بیان کرد.

امام‌جمعه موقت اهواز، ادامه داد و تصریح کرد: اگر بتوان با استفاده از ظرفیت‌های قرآن و سیره اهل‌بیت(ع)، ریشه رشادت‌های جوانان در دوره‌های نبرد هشت‌ساله را برای نسل‌های تازه انقلاب مطرح کرد، قطعاً ثمره و بازخورد بسیار فراوانی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده، مهم‌ترین درس شهدا را ولایت مداری و حفظ آرمان ولایت‌فقیه دانست و تأکید کرد: آنچه امروز طلاب، روحانیون و روایتگران عرصه جنگ باید انجام دهند، بیان تأکیدات شهدا و آرمان‌های آن‌هاست تا فرزندان این انقلاب بدانند دفاع مقدس، صرفاً دفاع از مرزهای جغرافیایی نبود! بلکه دفاع از آرمان ولایت‌فقیه و آرمان اسلام ناب محمدی(ص) بوده است.

وی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی کاروان‌های خانوادگی طلاب، اذعان داشت: این حرکت از سالیان قبل احساس می‌شد، که خوشبختانه با اقداماتی که ستاد مرکزی راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور صورت داده، شاهد عملی شدن این مهم هستیم که قطعاً تأثیر آن اگر بیشتر از سایر فعالیت‌های فرهنگی، کمتر از آن‌هم نیست و باید سال‌به‌سال این حرکت مؤثر که سبب عجین شدن هرچه بیشتر روحانیت با آحاد مردم می‌شود، رونق و گسترش یابد.

استاد حوزه علمیه اهواز، بیان جذابیت‌های دفاع مقدس از سوی روایتگران را یکی دیگر از ضرورت‌ها برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه میانگین سنی رزمندگان در دوران دفاع مقدس، بسیار پایین بود، قطعاً یکی از جاذبه‌های مناطق عملیاتی و سفرهای راهیان نور، بیان اهمیت مسأله است که بگوییم امام با تکیه بر همین جوانان جنگ را به آنان سپرد و بدان صورت حماسه‌ و پیروزی‌ها خلق نمودند، پس امروز نیز می‌شود با تکیه بر نسل جوان، از گردنه‌های سخت پیش روی کشور عبور کرد.

وی در پایان با تأکید بر این‌که حضور جوانان در مناطق عملیاتی و کاروان‌های راهیان نور، واکسیناسیون مناسبی در مقابل نفوذ فرهنگی اعتقادی دشمن است، تصریح کرد: دشمن به دنبال ترویج اباحه گری و بی‌بندوباری در جامعه می‌باشد و روحانیت حوزه‌های علمیه و مبلغین باید با بهره‌گیری از وصایای شهدا که در اکثر آنها حفظ حجاب فاطمی و زینبی مطرح‌شده، می‌توانند با جریان نفوذ فرهنگی مقابله کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha