شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کتاب حکمت نامه عیسی بن مریم (ع)

حوزه / نامه کتاب"حکمت نامه ی عیسی بن مریم(ع)" اثر آیت الله ری شهری رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث به زبان ایتالیایی ترجمه شد و در سال ۹۵ به چاپ خواهد رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم  متن عربی _ فارسی کتاب"حکمت نامه ی عیسی بن مریم(ع)" به زبان ایتالیایی ترجمه شد.

کتاب عربی – فارسی"حکمت نامه ی عیسی بن مریم(ع)" تألیف حضرت آیت الله  محمدی ری شهری است که با همکاری مجتبی فرجی و برگردان عربی به فارسی حمیدرضا شیخی در سال 1391 ه.ش توسط سازمان چاپ و نشر مؤسسه ی علمی فرهنگی دارالحدیث شهر قم به چاپ رسیده و در سال 1392 ه.ش در قالب 322 صفحه در شمارگان 1 هزار نسخه تجدید چاپ شده است.

در این کتاب حکمت نامه ی عیسی بن مریم(ع) مطابق نص صریح قرآن و احادیث وارده در هفت سرفصل اصلی"حکمت های عقلی و عملی"؛ "حکمت های اعتقادی"؛ "حکمت های عبادی"؛ "اخلاق و رفتار نیکو"؛ "اخلاق و رفتار زشت"؛ "مثل ها و حکمت ها" و"اندرزهای خداوند به عیسی بن مریم(ع)" گردآوری گردیده است و قریب به 210 مدخل فرعی را نیز در بر می گیرد.

با عنایت به استقرار واتیکان در ایتالیا و برگزاری دوره های مختلف گفتگوهای دینی بین علما و اندیشمندان ایرانی و مسیحیان کاتولیک در این کشور، ترجمه این کتاب (که در برگیرنده نوع نگاه تشیع به حضرت عیسی علیه السلام است ) می تواند در تحکیم روابط بین علمای دینی مسلمان و مسیحی بسیار موثر باشد. سال گذشته خبر ترجمه این کتاب به دبیر گفتگوی ادیان در واتیکان اعلام شد که با استقبال بسیار خوب نامبرده مواجه گردید . چاپ این کتاب در نیمه اول سال 95 در دستور کار رایزنی فرهنگی قرار خواهد گرفت .

مترجم ایتالیایی این کتاب، خانم پروفسور نسماء الساکان محمد طاهر مصطفی؛ استاد مصری الاصل زبان و ادبیات عرب در دانشگاه پالرمو ایتالیا است که پیش از این، سابقه ی تدریس در دانشگاه علوم و فناوری قاهره را نیز داشته است. وی که در شرف دفاع از پایان نامه ی دکترای خود در رشته ی اسلام شناسی دانشگاه ساپینزای شهر رم می باشد، تا کنون در همایش های تخصصی چندی نیز مقاله ارائه نموده و تألیفاتی نیز در خصوص وضعیت بالفعل زنان در مصر و... دارد. الساکان علاوه بر زبان عربی، به زبان های ایتالیایی؛ انگلیسی و ترکی نیز مسلط است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha