جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد شمس الدین زاده - بشرویه

حوزه/ حجت الاسلام شمس‌الدین زاده با اشاره به ضرورت استفاده از هفت سین قرآنی، خاطر نشان کرد: بهتر است در زمان تحویل سال نو از هفت سین قرآنی نیز بهره ببریم تا سلامت معنوی ما را تضمین کند.

حجت الاسلام محمد شمس‌ الدین زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در بیرجند، با تبریک عید نوروز گفت: عید نوروز به عنوان یکی از اعیاد باستانی در ایران و دیگر کشورهای فارسی زبان دنیا دارای جایگاه ویژه ای است و آداب و رسوم  آن براساس برنامه های اسلامی طراحی شده است.

وی ادامه داد: عید نوروز بهار طبیعت نامیده می شود و یادآور معاد به انسان است و خدای متعال همان گونه که درختان و سبزه ها را با طراوت و زنده می کند، انسان را نیز در روز قیامت زنده می کند.

امام جمعه بشرویه استان خراسان جنوبی با اشاره به دعای "یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ" خاطرنشان کرد : شرح دعا بیانگر  مؤلفه‌های مهم معنوی در مسیر کمال انسان است که قلب و بصیرت معنویی مهم ترین مولفه ی ان است که انسان باید خودش به آن پی ببرد تا مسیر حقیقی را بیابد و با تهذیب نفس و ایجاد صفات حسنه در خود و دور کردن صفات رذیله مقدمه حول حالنا و تغییر حال و احوال درونی را فراهم کند.

حجت الاسلام شمس‌الدین زاده با اشاره به ضرورت استفاده از هفت سین قرآنی، خاطر نشان کرد: بهتر است در زمان تحویل سال نو از هفت سین قرآنی نیز بهره ببریم تا سلامت معنوی ما را تضمین کند.

 وی با اشاره به جایگاه تفریح و نشاط در اسلام تصریح کرد: در فرهنگ غنی اسلام به تفریحات سالم برای بازپروری و نشاط، زمینه رشد در تمام جهات زندگی اشاره شده است و مورد تاکید ائمه معصومین (ع) است.

کارشناس علوم دینی  تاکید کرد: دین مبین اسلام مخالف تفریح نیست، مگر اینکه امر خلاف شرع و اخلاق در آن رخ دهد، باید تعادل در شادی و تفریح رعایت شود و از هرگونه افراط که برای خود فرد و دیگران مضر باشد، پرهیز شود و این را باید یاد آور شد که تفکر درباره طبیعت و عید نوروز شادابی و نشاط می آورد که در مسیر تعالی به ما کمک می کند.

حجت الاسلام شمس‌الدین زاده در ادامه افزود: فرهنگ تجمل گرایی از غرب گرفته شده و ما باید به مردم آثار تخریب این فرهنگ را تبیین کنیم تا بسیاری از مشکلات امروز جامعه حل شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha