چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دعای تحویل سال

حوزه/ معاون تبلیغ و تعذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد گفت :لازمه تحقق "حول حالنا الی احسن الحال" در انسان ارتقاء معنویت و نهادینه کردن این اصل در زندگی فردی و اجتماعی است.

حجت الاسلام سید جلیل موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با تبریک فرا رسیدن سال نو و تجدید حیات دوباره طبیعت، گفت: دعای لحظه تحویل سال در جمله پایانی "حوّل حالنا الی احسن الحال" خلاصه می شود، چرا که فراز ابتدایی این دعا در نهایت به آرزوی پایانی در جمله این دعا ختم می شود.

معاون تبلیغ و تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با بیان اینکه "حول حالنا الی احسن الحال" نیازمند فراهم کردن زمینه و شرایط لازم برای رسیدن به این حال نیکوست، تصریح کرد: برای رسیدن به این حال نیکو باید معنویات و توجه به آموزه های قرآنی در راس امورات زندگی ما قرار گیرد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) دو راهکار اساسی برای نهادینه کردن معنویت در زندگی و رسیدن به حال نیکو است، خاطر نشان ساخت: تمسک و توسل به قرآن و عترت باید هم ردیف با هم در ابعاد زندگی بکار گرفته شود و بهره گیری از هر دو عامل لازم و ملزوم یکدیگرند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه برای ایجاد حال نیکو مبنای فعالیت های روزمره زندگی باید براساس قرآن محوری قرار گیرد، اظهار داشت" قرائت، تدبر در معانی آیات و عمل به دستورات قرآن می تواند راهگشای اجرای فعالیت های معنوی در زندگی باشد.

وی با اشاره به اینکه تمسک به اهل بیت(ع) نیز یکی دیگر از رموز حال نیکو برای انسان است یادآور شد: شناخت معرفت اهل بیت(ع) یکی از راه های حقیقی توسل است.

معاون تبلیغ و تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به اینکه دعا و مناجات نیز یکی دیگر از عوامل موثر در ایجاد حال خوب و نیکوست، تصریح کرد:با شناخت و کسب معرفت اهل بیت(ع) و توسل به آنها باید دستورات و سیره آن بزرگواران را در زندگی اجرا و پیاده نماییم تا حال نیکو و سعادتی روز افزون برای انسان ایجاد شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha