سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 374965
۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
جلسه روحانيون كاروان‌ در نجف

حوزه/ جلسه هماهنگی و همفکری روحانیون و مداحان کاروان های عتبات در نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام احساني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف در این جلسه خاطرنشان كرد: يكي از وظايف روحانيون و مداحان خدمت فرهنگي به زائران و همچنین معرفت افزايي نسبت به ائمه اطهار عليهم السلام و آشنا کردن زائران با معارف آن بزرگواران از كلام وحي و لسان روايات است.

وي به بيان نکاتی كه بايد مدنظر روحانيون و مداحان كاروان‌ها قرار گيرد پرداخت و گفت: اعمال مساجد كوفه و سهله را شخصاً مديريت کنید تا زائران اعمال مورد سفارش اين مساجد را طبق آنچه تاكنون به ما رسيده انجام دهند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف همچنين تسهيل در انجام اعمال و رعايت حال افراد مسن و ناتوان را از ديگر وظايف روحانيون كاروان‌ها برشمرد و افزود: برنامه‌ها به گونه‌اي انجام شود كه نشاط در عبادات و رغبت در زائران بيشتر شود. همچنين از بردن زائران به اماكن غير مستند و انجام اعمال خرافي در وادي السلام خودداري شود.

حجت‌الاسلام احساني در پايان تاكيد كرد: براي استفاده بيشتر و بهتر از اين فرصت، زائران را به مراسم سخنراني در حرم‌هاي مطهر در نجف اشرف و كربلاي معلي هدايت و از سخنراني و مداحي كه توسط نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا تدارك ديده شده استفاده كنید.

انتهای پیام/

20/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha