سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله حائری شیرازی از مناطق عملیاتی جنوب

حوزه/ آیت‌الله حائری شیرازی، گفت: اگر می‌خواهید به «اَعْلی عِلِّییّن» برسید باید آرمان، هدف، موقعیت زندگی و همه‌چیزتان را بر مبنای خدا تنظیم کنید! حتی نوع تصمیم گرفتن و فکرکردنتان باید بر مبنای خدا باشد.

به گزار ش خبرگزاری «حوزه»از اهواز، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، استاد اخلاق حوزه علمیه و عضو مجلس خبرگان رهبری، ضمن حضور در منطقه عملیاتی علقمه چند دقیقه‌ای در جمع خادمین راهیان نور به سخنرانی پرداخت و با اشاره به «زیارت بامعرفت» در راهیان نور گفت: هراندازه که انسان قدرت درک قوی داشته باشد، می‌تواند تحلیل عمیقی از مسائل داشته باشد.

وی ادامه داد: زائران راهیان نور هرچقدر نسبت به دیگر انسان‌ها تحلیلشان قو‌ی‌تر باشد به همان اندازه زیارت بامعرفت پیدا خواهند کرد. شهدا هم انسان هستند؛ اگر می‌خواهیم تحلیل و زیارت بامعرفت از یادمان‌های شهدا داشته باشیم باید تحلیلمان از انسان عمیق‌تر باشد و نگاهمان هم نسبت به زیارت یادمان‌های شهدا به همان اندازه عمیق‌تر شود.

آیت‌الله حائری شیرازی، با قرائت آیات سوره تین، گفت: «ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِینَ» یعنی جایی که ما هستیم اسفل سافلین است! پس باید در این دنیا تا می‌توانیم توشه برای آخرتمان جمع کنیم که حضور در این مناطق ما را بر این مهم مصمم‌تر می‌کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه، با تأکید بر این‌که شهدا فکر و ذکرشان خدا بوده غرق در یاد خدا بودند، اذعان داشت: امام جماعت وقتی نماز میت می‌خواند در آخر فراز خود می‌گوید که «اَللّهُمَّ اجْعَلْها عِنْدَکَ فى اَعْلی عِلِّییّنَ»، حال وقتی «اَعْلی عِلِّییّن» روح و «أَسْفَلَ سَافِلِین» بدن را در کنار یکدیگر قرار دهید، یک‌طرف آن اَعْلی عِلِّییّنَ و طرف دیگری اسفل سافلین است. که از اَعْلی عِلِّییّنَ بالاتر و از أَسْفَلَ سَافِلِینَ پایین‌تری نیست؛ پس بین این دو یعنی همه‌چیز! حال وقتی رزمندگان قصد عروج به آسمان‌ها را کردند، پیش از آن به «اَعْلا عِلِّییّن» رسیده بودند که فیض شهادت نصیب آن‌ها شده بود.

وی در ادامه افزود: اگر شما هم می‌خواهید به «اَعْلی  عِلِّییّن» برسید باید آرمان، هدف، موقعیت زندگی و همه‌چیزتان را بر مبنای خدا تنظیم کنید! حتی نوع تصمیم گرفتن و فکرکردنتان باید بر مبنای خدا باشد.

آیت‌الله حائری شیرازی، در پایان با بیان این‌که شهدا دنبال هیچ‌چیز جز خدا نبودند، افزود: عاشقی یعنی سوختن! وقتی انسان در راه خدا کشته می‌شود یعنی سوخته می‌شود. پس اگر می‌خواهید برای خدا باشید باید این القاب «آیت‌الله»، «دکتر» و «پرفسور» را از خود دور کنید و به دنبال هر آنچه که ارزشمند معنوی است بروید. و شهدا این‌گونه بودند و در زندگی فقط و فقط به دنبال فروختن خود به خدا بودند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha