چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حوزویان در تعطیلات نوروزی بکوشند مولفه های سبک زندگی دینی و قرآنی را برای مردم به ویژه اقوام و خویشاوندان خود بیان کنند.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که ایام نوروز فرصت خوبی جهت تبلیغ دین، چه در حوزه گفتار و به خصوص تبلیغ عملی است، اظهار داشت: رسالت مهم و کلیدی روحانیت هدایت مردم هم با کلام و هم با عمل است که البته این دو باید توامان باشند تا موثر واقع شود، چه آن که حرف زدن بع تنهایی فایده ای چندانی ندارد.

وی افزود: نکته مهم این است که عمل ما باید مطابق با کلام و قول ما باشد و این درسی است که از سیره نورانی حضرات معصومین(ع) فرا گرفته ایم و باید همواره رهرو صدیق این مسیر و مرام باشیم.

این استاد حوزه همچنین با بیان این که اخلاق حسنه و برخورد محبت آمیز در جذب مردم نقشی کلیدی دارد، خاطرنشان کرد: بسیار خوب و بجاست که در این ایام تعطیلات و با به جا آوردن سنت حسنه صله رحم بکوشیم نکات قرآنی و اخلاقی را به زبان ساده  و صمیمانه، در دیدارهای فامیلی بیان کنیم و به خصوص نسبت به نسل جوان اهمیت ویژه ای قائل شویم.

وی گفت: اهمیت دادن به قرائت قرآن و به خصوص اقامه نماز اول وقت از دیگر مسایل مهمی است که با عمل کردن به آن ها می توانند در مرعی و منظر دیگران الگو بوده و این خود باعث گرایش مردم به این امور می شود.

آیت الله فقیهی ادامه داد: متاسفانه میزان اطلاع برخی از مردم از احکام شرعی و دینی اندک است که در همین دید و بازدید های نوروزی می توان بخشی از وقت را به بیان چند نکته شرعی به صورت مختصر، شیرین و صمیمی اختصاص داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر در جمع های فامیلی بحث سیاسی نیز صورت می گیرد مهم این است که آحاد مردم را به سمت اسلام، انقلاب و روحانیت جذب کرد؛ اگر کسی هم انتقادی مطرح کرد نباید به او گفت تو ضد انقلاب هستی و بلکه برخورد باید طوری باشد که همه مردم جذب نظام و روحانیت شوند و لذا قوه جاذبه ما باید بالا باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha