شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد تقی رهبر

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان باتاکید بر اهمیت شعار سال گفت: برای رسیدن به مرحله اقدام و عمل ، روحانیون باید جامعه را با سبک زندگی اسلامی ایرانی آشنا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد نام گذاری سال 95 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل بیان داشت: طلاب و روحانیون  باید در منابر و خطبه های نماز جمعه مردم را برای همکاری با سیاست ملی آماده کنند. اکنون نیاز است تا کلام اسلام به زبان روز بیان شود.

وی ادامه داد: در فقه اسلامی اقتصاد بصورت کامل ارائه شده است و در آن به استفاده از ذخایر حلال تاکید شده و به تفضیل این امر توضیح و تفسیر شده است و تنها نیاز است تا مردم با آن آشنا شوند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اهمیت دفاع از صنعت داخلی و کشاورزی ملی اظهار داشت: وظیفه روحانیون در این برهه این است که دفاع از رهبری مسئولین را آگاه سازند و از آنها بخواهند تا استقلال کشور را حفظ نموده و کشور را محتاج بیگانگان نسازند.

وی ادامه داد: خود باوری و خود اتکایی امور مهمی است که امور معیشتی مردم را متحول می سازد. می باید روند جاری به گونه ای هدایت شود و تبلیغ چنان صورت بگیرد تا مردم به این سطح اعتماد برسند که این مهم این نیازمند آموزه های اسلامی است که وظیفه تبیین آن بر عهده روحانیون است.

حجت الاسلام رهبر افزود: اولین مکان برای آموزش سبک زندگی اسلامی حوزه های علمیه است که درآن مهم ترین مسائل اصلی و بنیادی آموزش داده می شود و از این نقطه عدم وابستگی به غرب شکل می گیرد. امروز غربی ها امکاناتی برای غربی کردن زندگی ما ارائه می دهیم و تبلیغات داخلی ما بر تجمل گرایی تاکید می کنند و این مهم هوشیاری روحانیون را می طلبد.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha