جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محسن مشرفی، مدیر نمايندگی حوزه علميه خراسان جنوبی

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین مشرفی با تاکید بر خودسازی در ایام نوروز گفت: در نوروز باید به خانه تکانی دل که شامل حق الله، حق الناس، حقوق محیط و نفس توجه ویژه داشت.

حجت الاسلام و المسلمین مشرفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در بیرجند، ضمن تبریک سال نو گفت: این عالم دنیا با افلاکی که دارشته و منظومه شمسی ارتباطاتی که بین خورشید وزمین ماه است، فصل بهار وعید نوروز را به وجود می آورد.

وی ادامه داد: امروز پدیده ای که در عالم طبیعت رخ می دهد رو تحت عنوان  نوروز فارس وانسان های این منطقه آن را عید نوروز می نامند و  اسلام نیز  آن را  به رسمیت می شناسد.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) با اشاره به حدیث إذا کانَ یَومُ النَّیروزِ فَاغْتَسِل وَ البَسْ أنظَفَ ثِیابِکَ  تصریح کرد:  امام صادق (ع) در این حدیث  سفارش می کنند هرگاه نوروز فرار رسید، غسل کن و پاکیزه‏ترین لباس‏هایت را بپوشید  بنابراین اصل عید نوروز مورد تایید اسلام و ائمه اطهار است که به برنامه هایی همچون صله رحم اشاره داشت است.

وی تاکید کرد: عید نوروز فرصت مناسبی است برای صله رحم ، دید و بازدید و رسیدگی به فقیران ومستمندان در راس همه برنامه ها خانه تکانی دل هست.

حجت الاسلام مشرفی با بیان برنامه های عید خاطر نشان کرد:  در دل خانه تکانی  توجه به حق الله، حق الناس ، حقوق محیط و نفس باید انجام بگیرد.

وی ادامه داد: در مورد حق الله این که انسان با خدای خودش عهد بکند که اگر کوتاهی و معصیت انجام داده توبه کند وسال نو را با پاکی وطاعت و بندگی دنبال کند و اگر نسبت به سایر مخلوقین، دِینی به گردنش هست آن ها را ادا بکند و اگر کینه ای خصومتی با کسی داشته از آن ها بگذرد ؛ بحث محیط هم که حقوق همه اشیاء ،گیاهان ،حیوانات  و جسم بدن را شامل می گردد

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در ادامه  با اشاره به آسیب های عید نوروز یاد آور شد: آسیب هایی هم در جهت طاعت بندگی هست که ما  باید توجه داشته باشیم که از هدف اصلی غافل نشویم و در این ایام به فکر  چشم و هم چشمی ، فخر و تکبر و خدای نکرده اسراف نباشیم و به جای صله رحم درگیر تلویزیون وشبکه اجتماعی  نگردیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha