جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعزام مبلغ

حوزه/مسئول گروه جهادی تبلیغی صالحین گفت: در ایام نوروز گروه های جهادی متشکل از مبلغین داوطلب به ۱۳۰ روستای محروم اعزام شده اند.

حجت الاسلام مهدی غلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اصفهان گفت: مناطق محروم نیاز به توجه بیشتری دارند که در حال حاضر 130 روستا در مناطق پشت کوه چهار محال وجود دارند که از نعمت سواد محروم هستند و با معارف اسلام آشنایی ندارد.

مسئول گروه جهادی تبلیغی صالحین در مورد این گروه ادامه داد: گروه جهادی تبلیغی صالحین در حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف آباد در سال 90 تشکیل شد و تا امروز 14 سفر تبلیغی در فصل های  رمضان محرم و صفر و ... داشته است. دراین سفرها اعزام مبلغ انجام پذیرفته و محل های اعزامی در اطراف نجف آباد و پوشش 50 مسجد در قاب کانون های فرهنگی بوده است. اما از مهم ترین برنامه های انجام شده اعزام گروه جهادی به منطقه بازفت است که متشکل از 130 روستا در منطقه پشت کوههای چهارمحال و بختیاری است که منطقه ای بسیار محروم می باشد.

معاون تبلیغ مدرسه علمیه جامعه الامام المنتظر در مورد برگزاری مراسم فاطمیه نیز خاطرنشان کردت: 45 نفر از خواهران و برادران روحانی در ایام فاطمیه به روستاهای منطقه یادشده سفر کردند و به تبلیغ معارف دینی ، برگزاری نماز جماعت و تبلیغ بصورت سنتی پرداختند. در این مناطق روستایی یا مسجد وجود ندارد و یا مردم مسجدی ندارند و کار بصورت چهره به چهره و منزل به منزل است. این نوع تبلیغ در صدر اسلام نیز توسط پیامبر(ص) صورت می گرفت. خواهران مبلغه نیز روضه های خانگی را برگزار می کنند. در این سفرها اهدای اقلام فرهنگی مانند کتاب و قرآن و محصولات فرهنگی بصورت صلواتی دربین روستاییان توزیع می گردد.

این مبلغ اصفهانی در مورد وجوب انجام چنین سفرهای تبلیغی در ایام عزاداری شیعیان گفت: مراسمه فاطمیه بسیار واجب است به طوری در سالهای گذشته در اثر بی اطلاعی و محرومیت در این منطقه چند مورد عروسی در ایام عزا صورت گرفته بود. حضور روحانی در این مناطق مانند نخ تسبیح می باشد و اتصال دهنده مردم به اعتقادات مذهبی است.

وی در مورد ایده تشکیل این گروه خاطرنشان کرد: این منطقه شرایط خاصی دارد که باحضور در آن و توجه به این امر که حضرت زهرا را نمی شناسند، اگر ذره ای عشق شیعیان در وجود فرد باشد درونش انقلابی رخ می دهد.  در حدود ده سال پیش که وضعیت منطقه را دیدیم این انگیزه در ما بوجود آمد و از آن روز تلاش کردیم تا این وظیفه که در وجود خود احساس کردیم، را ادا کنیم. امروز شاهدیم که منطقه بازفت امروز دارای حوزه علمیه خواهران و برادران است و این خود حرکتی عظیم است.

حجت الاسلام غلامی  با بیان ضرورت حضور روحانیون در مناطق محروم یادآورشد: طلاب و روحانیون باید تشویق شوند تا برای خدمت به این روستاها بیایند و به انجام و ادای تکلیف دینی خود بپردازند. نیاز است به مناطقی که اعزام رسمی انجام نمی شود روحانیون بصورت داوطلب حضور پیدا کنند. طلاب می بایست با این نیاز آشنا شوند و در جریان قرار بگیرند تا در این برنامه ها شرکت کنند. باید توجه داشته باشند که اثر این گونه حرکات در این مناطق بسیار ماندگار و واجب است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha