شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 375118
۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
سید محمد موسوی سلماس

حوزه/امام جمعه سلماس گفت: عید نوروز طبق روایات ریشه‌های دینی و قرآنی دارد و موازی با آموزه‌های دینی اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تبریک عید باستانی نوروز اظهار داشت: عید باستانی نوروز خویشاوندی انسان با طبیعت را یادآوری می‌کند که نه‌تنها در ایران بلکه در فراتر از مرزها و بسیاری از کشورها جایگاه ویژه‌ای برای خود یافته است.

وی افزود: ائمه اطهار(ع) آغاز حیات و دگرگونی طبیعت را ستوده‌اند و آن را از ایام مبارک و خوش یمن نامیده‌اند چنانکه امام جعفرصادق (ع) می‌فرماید:« در این روز است که قائم آل محمد (عج) ظهور خواهد کرد» همچنین پیامبر اکرم(ص) بر پوشیدن لباس تمیز در این روز عید تاکید داشتند و شادی و سرور را در این روز پسندیده دانسته‌اند.

امام جمعه سلماس تصریح کرد: اسلام همانطور که به شعائر دینی توجه دارد به نشاط و شادی جامعه نیز بها داده، بنابراین عید نوروز نیز یک فرصت و سرمایه مناسب برای تحقق این امر است.

وی بیان داشت: صله رحم، دیدار با خویشان، دوستی با طبیعت، احسان و نیکوکاری، هدیه دادن به خویشان، رفع کدورت‌ها، کنار گذاشتن کینه‌ها و گردهم آمدن فامیل از جمله مراسمی است که در این عید توسط ایرانیان انجام می‌شوند و دین مقدس اسلام نیز بارها به انجام آنها تاکید کرده است از همین روست که می‌گوییم عید نوروز هیچ منافاتی با آیین اسلام ندارد بلکه تبلور دستورات دین مقدس اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: چیزی که بر وجهه مثبت عید نوروز آسیب وارد می‌کند رفتارهای غلطی چون تخریب طبیعت وبرخی خرافه پرستی‌ها در این راستا است که نباید اجازه ترویج این رفتارها را داد تا نوروز از اصل خود خارج نشود.

وی افزود: در این ایام مبارک، مردم عزیز ما حتما رسیدگی به ضعفا و فقرا را در زمره کارهای خود قرار دهند و با کمک به همنوعان نیازمند خود، نوروزی شاد را برای همه اقشار مردم کشورمان فراهم آورند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha