پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهدی خوبانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال جدید از سوی دولت گفت:رسانه ها باید با تبلیغ تولیدات داخلی به چرخه تولید و اقتصاد مقاومتی کشور کمک کنند، نه اینکه با تبلیغ کالاهای خارجی جامعه را به سمت مصرف گرایی و از بین بردن اقتصاد داخلی هدایت کند.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد «حوزه»علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بر ضرورت وحدت و انسجام داخلی در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جدید تأکید کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، تحقق مسأله اقتصاد مقاومتی را سد محکمی در برابر نفوذ اقتصادی دشمنان به کشور دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد  مهم ترین بخشی است که نظام سلطه تلاش می کند با استفاده از این اهرم ملت و نظام اسلامی را تحت فشار قرار دهد.

وی با بیان این که دشمنان پس از توافق هسته ای برای نفوذ سیاسی و اقتصادی در کشور نقشه های بسیار دارند، افزود: مقام معظم رهبری با اشرافی که نسبت به تحرکات دشمن دارند، هشدارهای لازم را به مسؤولان کشور دادند تا مراقب نقشه های دشمن باشند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که همان طور که مقام معظم رهبری بارها هشدار داده بودند به هیچ عنوان نمی توان به آمریکایی ها اعتماد کرد، تصریح کرد: مقامات آمریکایی بدعهدی خود را در توافقات اخیر هسته ای نیز در عمل نشان دادند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که به هیچ وجه نمی توان کشور را با نگاه به بیرون اداره کرد، خاطرنشان کرد: تنها راه حل پیشرفت و توسعه کشور و همچنین جلوگیری از وابستگی به غرب بهره گیری از ظرفیت های داخلی است.

وی با بیان این که رشد اقتصادی در هر کشوری با تولید و کار کردن امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: کار یعنی پویایی، تولید، به سمت هدف حرکت کردن، یعنی همان اقتصاد مقاومتی که کشورها برای رسیدن به آرمان های خود و رشد اقتصادی داخلی باید کار را سرلوحه خودشان قرار دهند.

این محقق حوزوی با اشاره به این که تلویزیون و روزنامه ها با تبلیغ کالاهای خارجی به اقتصاد داخلی ضربه سنگینی وارد کردند، عنوان داشت: رسانه ها باید با تبلیغ تولیدات داخلی به چرخه تولید و اقتصاد مقاومتی کشور کمک کنند، نه اینکه با تبلیغ کالاهای خارجی جامعه را به سمت مصرف گرایی و از بین بردن اقتصاد داخلی هدایت کند.

وی با بیان این که مسؤولان با دادن یارانه به بخش های مختلف از تولیدات داخل حمایت کنند، اظهار داشت: دولت باید برای حمایت از کسانی که اهل کار و تولید هستند یارانه هایی را اختصاص دهد تا بتوانند به پیشرفت تولیدات داخل کمک کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی را حمایت از تولیدات داخلی دانست و بیان داشت: اگر نتوانیم با حمایت از تولیدات داخل به چرخه صنعت کمک کنیم کشوری وابسته خواهیم بود.

وی با بیان این که در هر کاری اگر بخواهیم موفق شویم باید فرهنگ استفاده از آن را بدانیم، تصریح کرد: برای تحقق اهداف در جامعه نیازمند به فرهنگسازی در زمینه های مختلف هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha