جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید محمد غروی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: باید فعالیت های جدی در مسئله اقتصاد مقاومتی و آن هم به صورت عملی انجام شود تا مردم نتیجه آن را در زندگی احساس کنند.

آیت الله سید محمد غروی، درگفتگو با خبر نگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی مقام مقام معظم رهبری با عنوان«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، گفت: اقتصاد مقاومتی و آن هم تکیه بر توان داخلی و ملی از مسائل مهم  کشور است و این پروسه زمانی می تواند اثر بخش باشد تا متاثر از  متغیرهای خارجی و نفت و تحریمها نباشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه عنوان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی به خودی خود قابل اجرا نیست؛ اگر مسؤلین و ملت با هم همکاری نکنند قطعا این نسخه اثر بخش نخواهد بود.

وی گفت: باید فعالیت های جدی در مسئله اقتصاد مقاومتی و آن هم در زمینه اقدام و عمل صورت گیرد تا مردم نتیجه آن را در زندگی احساس کنند.

آیت الله غروی گفت: اقتصاد مقاومتی نیازمند  مؤلفه هایی مانند، ابزارهای تولید، راه اندازی کارخانه ها، تکیه به توان داخلی و نیروی کار، ایجاد زمینه سرمایه گذاری در­کشور، بهره برداری از تکنولوژی، نظارت بر عملکرد و قوانین متناسب، فرهنگ سازی استفاده از تولیدات داخلی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه ابراز داشت: متاسفانه بعضی از این مؤلفه ها یا در کشور وجود ندارد و یا فرهنگ سازی برای استفاده از تولیدات داخلی نشده و یا این مسئله به عناصری مانند عدم کیفیت تولیدات داخلی، نداشتن ابزارهای تولید و مواد و نبود فرهنگ استاندارد مناسب با تولید برگشت می کند.

وی عنوان کرد: حقیقتا در بحث کیفی تولیدات داخلی نتوانستیم قدم مثبتی برداریم که دلایل مختلفی دارد و این مسئله باعث شده تا مردم استقبال چندانی از کالاهای ساخت کشور نکنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ابراز داشت: البته بعضی­ کالاها خوب است اما متاسفانه فرهنگ سازی غلطی در بین مردم در استفاده از تولیدات داخلی شیوع پیدا کرده و همین مسئله مشکلاتی را برای سایرکالاهای با کیفیت به وجود آورده است.

آیت الله غروی گفت: بهر حال عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بدون همکاری همه نهادها و عدم فراهم کردن زمینه مناسب تولید کار مشکلی است ؛ امیدواریم که هر چه زودتر شاهد اقدام عملی و فوری در خصوص مسئله اقتصاد در کشور باشیم.

انتهای پیام:40/313

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha