جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خاتمی

حوزه / برخی از مردم فکر می‌کردند اگر تحریم‌ها برداشته شود، ایران گلستان می‌شود، کسانی که مسئله تحریم‌ها را خیلی بزرگ کردند و این تفکر اشتباه را در اذهان مردم جا انداختند که کشور ما از پا افتاده و با معضل بزرگی رو به رو بوده است، سخت در اشتباه اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت‌الله سید احمد خاتمی، در نشست تخصصی حیات طیبه به منظور تبیین ابعاد مختلف نام‌گذاری سال 1395 در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه این سال دارای این ویژگی است که آغاز و پایان آن مصادف با ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) است، اظهار داشت: امیدواریم سال 95، به یمن وجود مبارک این بانوی بزرگوار، سالی خوب برای همه مسلمانان عالم و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشد.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در اول سال 95 در حرم مطهر رضوی، که به صراحت فرمودند، تا آمریکا آدم نشود ما با او هیچ رابطه‌ای برقرار نمی‌کنیم، تصریح کرد: از منظر ایشان، آمریکایی‌ها هیچ‌گاه خواهان رابطه با کشور ما به عنوان دو دولت مستقل نبوده‌اند بلکه خواهان سلطه بوده و همواره روحیه استکباری دارند.

عضو خبرگان رهبری افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند با زور خودشان را به ما تحمیل کنند و این دنیا را مانند روستا و خودشان را کدخدای آن روستا می‌دانند. ما باید همواره با قدرت و با سلاح مقاومت شاخ آنها را بشکنیم.

آیت الله خاتمی به عنصر تقوا، صبر و مقاومت در برابر دشمنان اشاره و عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در این زمینه فرمایشات فراوانی دارند.ما می‌توانیم با سلاح صبر و ایمان نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کنیم.

وی افزود: برخی از مردم فکر می‌کردند اگر تحریم‌ها برداشته شود، ایران گلستان می‌شود، کسانی که مسئله تحریم‌ها را خیلی بزرگ کردند و این تفکر اشتباه را در اذهان مردم جا انداختند که کشور ما از پا افتاده و با معضل بزرگی رو به رو بوده است، سخت در اشتباه اند، ما از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در تحریم بوده‌ایم منتهی این مسئله فراز و نشیب داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، همچنین اضافه کرد: تفکر یک حکومت اسلامی این است که هیچ‌گاه به دشمن نباید اعتماد کرد زیرا آنان برای رسیدن به خواسته‌های شوم خودشان از هیچ فسادی فروگذار نیستند و حاضرند هر کاری انجام دهند.

برپایه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، وی با بیان اینکه یک حکومت دینی و انقلابی، معتقد است که حکومت غاصب صهیونیست هیچ مشروعیتی ندارد، اظهار کرد: کسانی که تفکر انقلابی دارند هیچ‌گاه نگاه خوشبینانه به دشمن ندارند و همواره به خدا توکل می‌کنند. آنان، می‌دانند غرب و به ویژه آمریکا شمشیر کشیده‌اند و همواره آماده جنگند، زیرا نمی‌توانند در هیچ گوشه دنیا حکومت دینی را تحمل کنند.

این استاد حوزه افزود: این تفکر غیر اسلامی و نادرست است که ما نباید هیچ کمکی به حکومت‌های در حال جنگ داشته باشیم و در این حوزه‌ها دخالت کنیم. در جایی که ما یک امت واحد هستیم و کمک به هم نوع از دستورات و سفارشات دینی ماست.

عضو جامعه مدرسین گفت: حکومت انقلابی که زعامتش با مقام معظم رهبری است بر این باور است که همزمان با برجام، باید یک آزمایش موشکی داشته باشیم و به آنها نشان دهیم شهرهای زیرزمینی موشکی زیادی ساخته‌ایم که هر زمان آماده شلیک هستند، تا مبادا دشمن فکر کند ما از موضع ضعف وارد شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سیستم دفاعی ما بازدارنده است، گفت: کشور ما سیستم دفاعی بسیار قوی دارد. اما جهتگیری ما تهاجم نیست ما قدرتمند نمی‌شویم که به سایر کشورها تجاوز کنیم. این استراتژی راهبردی ما است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، افزود: در 50 سال اخیر آمریکا به 25 کشور جهان به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم حمله نظامی کرده است. در کشورهای عراق و افغانستان مداخله کرده است. دلیل اینکه طی 37 سال به کشورمان حمله نکرده است، این است که با سیستم اطلاعاتی دقیقشان متوجه این مسئله شده‌اند که قدرت دفاعی قوی داریم.

آیت الله خاتمی  افزود: ما ارباب‌پذیر و بله‌قربان‌گو نیستیم ما انقلاب کردیم که به دنیا بگوییم هیچ قدرت و کشوری نمی‌تواند بر ما سلطه کند. این حکومت در دست ما یک امانت است و شورای نگهبان امانتداران این حکومت هستند.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل(ره) که تمام مقصد ما مکتب ماست اضافه کرد: منش ما منش انقلابی است و نباید از یاد ببریم که یک حکومت انقلابی هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha