چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ماکو

مدیرمدرسه امام خمینی(ره) ماکو گفت:شادی و تفریح از نیازهای ضروری انسا‌هاست و او را از ناامیدی و استرس رهایی می‌بخشد.

حجت الاسلام غلامحسین صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به اهمیت شادی و نشاط در دین اسلام اظهار داشت: عید از آن جهت که شادی همراه خود دارد مقبول دین است چرا که دین اسلام مخالف شادی مردم نیست و آنچه که دین اسلام از آن نهی و مخالفت می‌کند، گناه است لذا انسان نباید شادی و تفریحش باعث گناه، خلاف، نافرمانی و طغیان او شود و در نظر اسلام هرروزی که در آن گناه نباشد روز عید است.

وی افزود: بزرگان دین نسبت به عید نوروز مخالفتی نداشته، بلکه به خاطر آیین‌های عقلی آن از قبیل صله ارحام، هدیه دادن، پوشیدن لباس‌های پاکیزه، خوشبو کردن و غیره آن ‌را همراهی کرده‌اند و توصیه‌هایی از قبیل غسل مستحبی، نماز مخصوص و دعای تحویل سفارش کرده‌اند.

مدیرمدرسه امام خمینی(ره) ماکو تصریح کرد: شادی و تفریح از نیازهای ضروری انسا‌ن هاست و او را از ناامیدی و استرس رهایی می‌بخشد بنابراین اسلام نه‌تنها مخالفتی با شاد زیستن ندارد بلکه به نشاط و سرزندگی دعوت و تشویق می‌کند، عوامل نشاط را معرفی می‌کند و اجازه نمی‌دهد از هر راهی نشاط به زندگی آورده شود، آنچه از آیات و روایات استفاده می‌شود ایمان، رضا، توکل، تبسم، ورزش، تفکر و صدقه عوامل واقعی نشاط  هستند، در عین حال اسلام از اینکه شادی باعث غفلت از خدا و طغیان یا اذیت به دیگران حتی حیوانات شود، نهی می‌کند.

وی بیان داشت: هر فرد مومن باید توجه داشته باشد که همه نعمت‌ها حتی نعمت شادی، توفیق صله ارحام و دید و بازدید‌ها مورد توجه و عنایت خدا بوده و اوست که چنین روزی را به ما  داده است.

حجت الاسلام  صادقی افزود: در مقابل نعمت های عظیم باید شکرگذار بوده و از یاد خدا غافل نباشیم، هرگاه حدود شرعی را رعایت نکنیم احکامی همچون محرم و نامحرم رعایت نشود به یقین آن لحظه، لحظه فراموشی خدا است چراکه رعایت حدود شرعی موجب در امان ماندن از وسوسه های شیطانی می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha