پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استا قرائتی

حوزه / رييس ستاد اقِامه نماز در گردهمايي روحانيون كاروان‌هاي زائران ايراني در كربلا، گفت: امروز نسل جوان مي‌خواهد بداند قرآن چه مي‌گويد؛ بنابراين بايد تلاش كنيم پيام‌ها و معارف قرآن را استخراج كرده، به صورت كاربردي و به روز در اختبار مخاطبان قرار دهيم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از پايگاه حج، حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي مفسر قرآن كريم و رييس ستاد اقامه نماز كه براي زيارت عتبات عاليات به كشور عراق سفر كرده در گردهمايي روحانيون كاروان‌هاي زائران ايراني در كربلا كه به همت نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا برگزار مي‌شود حضور يافت و به سخنراني پرداخت.

اين مفسر و استاد قرآن كريم در ابتداي سخنان خود با اشاره به مقوله زيارت و توسل از ديدگاه اسلام و پاسخ به شبهات وهابيت در اين خصوص، گفت: متوسل شدن به انبياء و اولياء الهي ريشه و مبناي قرآني دارد چرا كه ما به جسم آنها متوسل نمي‌شويم بلكه به مقام و جايگاه آن بزرگواران توسل مي‌جوييم و در قرآن كريم آيات متعددي براي اين مسأله وجود دارد.

استاد قرائتي همچنين با بيان توصيه‌هايي به روحانيون كاروان‌ها براي تبليغ كاربردي، به روز و مطابق با نياز جامعه، اظهار داشت: هنر اين نيست كه ما با يك كاروان براي زيارت مشرف بشويم و چند روزي براي زائران برطبق وظيفه از دين بگوييم و برگرديم بلكه هنر اين است كه ببينيم چقدر مي‌توانيم شكار كنيم و چگونه در اين سفر هفت روزه مي‌توانيم حتي بر يك نفر اثر بگذاريم.

وي ادامه داد: گاهي بايد گفت‌وگو و ارتباطمان با يك زائر در ميان كاروان به صورت اختصاصي باشد كه اثرگذاري اين روش بيشتر است؛ بنابراين گاهي نياز است در يك كاروان براي يك زائر جوان بيشتر از سايرين وقت بگذاريد و به او خط بدهيد و تبليغ خصوصي كنيد.

استاد درسهايي از قرآن كريم تاكيد كرد: هنر اين است كه بعد از سفر كربلا ارتباطتان با زائران برقرار باشد تا بتوانيد حال و هواي معنوي اين سفر را براي او تداعي كرده و در وجود او زنده نگه داريد.

حجت الاسلام قرائتي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه امروز جامعه نياز به روحانيون به روز با روش‌هاي تبليغي كارآمد و به روز دارد، تصريح كرد: بايد به گونه اي در امر تبليغ و بيان دين وارد شويم كه بتوانيم نيازهايي كه جامعه و به ويژه نسل جوان دارد را پاسخ دهيم بنابراين نياز است ما مبلغان يك تحولي در خود ايجاد كنيم چرا كه اين شرايط و امكانات تبليغ كه در اختيار ما قرار گرفته براي هيچ پيامبري فراهم نبوده است.

وي بيان داشت: امروز نسل جوان مي‌خواهد بداند قرآن چه مي‌گويد بنابراين بايد تلاش كنيم پيام‌ها و معارف قرآن را استخراج كرده و به صورت كاربردي و به روز در اختبار مخاطبان قرار دهيم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha