پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ امام جمعه قهستان گفت: اقتصاد مقاومتی نباید در حرف و شعار باقی بماند و ضروری است سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از حرف به عمل و واقعیت تبدیل شود و برای این منظور اجرای آن نیازمند به همکاری و عزم و جدی همه مسئولین است.

حجت الاسلام  مصیب خزاعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند، با اشاره به نام گذاری امسال به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل" از سوی رهبر انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب امسال را بنام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری نمودند تا مسئولین کشور  توجه بیشتری به اقتصاد مقاومتی در حوزه اقدام و عمل داشته باشند.

امام جمعه قهستان ادامه داد: مقام معظم رهبری همیشه با بصیرت مباحثی را به مسئولین با رعایت اخلاق و با بهره گیری از تمام جوانب تذکر می دهند و این امر می طلبد گام بلندی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور برداشته شود و در حوزه عمل نیز برای رونق پیدا کرد تولیدات کشور ضروری است جلوی ­افزایش بی رویه واردات کالا به کشور گرفته شود

کارشناس علوم دینی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی نباید در حرف و شعار باقی بماند و ضروری است، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از حرف به عمل و واقعیت تبدیل شود و برای این منظور اجرای آن نیازمند به  همکاری و عزم و جدی همه مسئولین است.  

وی افزود: بعضی ها معتقد هستند که مشکلات اقتصادی کشور تنها در صورتی حل می شود که حاضر باشیم با آمریکایی ها در همه زمینه ها مذاکره کنیم و مشکلات معیشتی مردم را از این طریق حل و فصل کنیم در حالی که تجربیات قبل از انقلاب به ما ثابت کرده است که رابطه و مذاکره با آمریکایی ها مشکلات را حل نمی کند.

 امام جمعه قهستان پیام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل را برگرفته از آیات دانست و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی یک نظام اقتصادی و برنامه ریزی مالی که در برابر تحریم ها شکست ناپذیر باشد و رهبری با این پیام راه علاج بیماری های اقتصادی در کشور را به مسئولین نشان دادند.

حجت الاسلام خزاعی گفت: بایدکمیته­ای برای اجرا و پی­گیری مطالبات مقام معظم رهبری تشکیل شود تا با آینده نگری و گفتمان سازی باعث اجرایی شدن آن در جامعه شوند و از این طریق بتوانند جلوی جریان سازی و سوء استفاده گری در جامعه را بگیرند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha