جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 375429
۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
حجت الاسلام محمدرضا مبلغی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت:افراد در مراقبت از طبیعت خدادادی مسئول اند و وظیفه ای دینی بر عهده دارند.

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با بیان این مطلب گفت:افراد در استفاده از موهبت های طبیعی آفریدگار، وظیفه مراقبت و سلامت از آنها را بر عهده دارند و باید تلاش کنند تا این نعمت های خدادای برای همگان قابل استفاده باشد.

وی با بیان اینکه در روز ۱۳ فروردین که روز طبیعت نامگذاری شده است وظیفه حفاظت و حراست از منابع طبیعی و خدادادی وظیفه ای همگانی است تصریح کرد:در این روز بدلیل سفر اکثریت مردم به دامان طبیعت وظیفه نظافت و حراست از منابع طبیعی دو چندان احساس می شود و باید در این زمینه افراد همت لازم رابکار گیرند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان حفظ و حراست از عرصه های جنگلی را وظیفه ای همگانی و مورد تاکید دین مبین اسلام دانست و گفت :در منابع دینی و احادیث  اهمیت کاشت یک درخت همانند احیای جان یک انسان و شکستن،قطع کردن و ضربه زدن به آن نیز همانند کشتن یک انسان محسوب می شود.

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی با بیان اینکه موهبت طبیعت خداوند و رفتن به دل طبیعت و گردش در آن، موهبتی بی نظیر و موجب آرامش روح و روان است تصریح کرد:در این روزها نباید با انجام اعمال خلاف دستورات دینی و وجدانی موجب آسیب رساندن به ابعاد طبیعت شویم.

وی پاکسازی محیط زیست از هرگونه زباله و مصروفات انسانی را نیز از جمله دیگر راهکارهای حفظ محیط زیست و آلوده نساختن دریاچه ها و رودها عنوان کرد و گفت :خانواده ها در این روز با حفظ و حراست از منابع طبیعی و پاکسازی محیط زیست از زباله این فرهنگ را نیز باید به فرزندان خود آموزش دهند تا طبیعت بت چهره ای زیبا و برازنده در اختیار سایر افراد و نسلهای آینده قرار گیرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha