پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله ایمانی - شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه فارس با تاکید بر حراست از محیط زیست گفت: در ایام نوروز باید توجه لازم را داشته باشیم که به طبیعت آسیبی نرسانیم و از قطع گیاهان و درختان پرهیز کنیم.

آیت الله اسدالله ایمانی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز،  با تبریک ایام نوروز به چهار اصل اخلاقی که قرآن برای انسانها مقرر داشته اشاره کرد و گفت: رابطه گیری انسان با محیط اطراف خود و حفظ محیط پیرامون زندگیش یکی از اصولی است که در قرآن و روایات گوناگونی آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس نگهداری طبیعت و محیط زیست را یک وظیفه همگانی دانست و خاطرنشان کرد: لازم است همه ما در راستای این مسئوليت مهم تلاش کنیم.

وی با عنوان اینکه آیات زیادی در رابطه با شکوفایی و آبادی زمین داریم، یادآور شد: سیستم طبیعت که شامل آب، خاک و هوای اطراف ماست همگی در جهت سلامتی خود ما قرار داده شده است.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ثوابی که برای کاشت درختان و ایجاد باغات وجود دارد، تصریح کرد: در ایام نوروز باید توجه لازم را داشته باشیم که به طبیعت آسیبی نرسانیم و از قطع گیاهان و درختان دوری کنیم.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه چه در سطح کلان و چه در سطح متوسط و پایین تمامی افراد در جامعه مسئول آسیب هایی هستند که به طبیعت وارد شده و همگی عامل وارونگی هوا هستیم، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از آسیب رساندن به طبیعت گفتگو کفایت نمی کند؛ باید همه ابعاد بررسی شوند و در جهت بهبود سلامت محیط زیست کوشا باشیم.

وی تصریح کرد: خداوند وظیفه نگهداری از چرخه طبیعت را بر عهده یکایک بندگانش قرار داده است و از همگی در این رابطه سؤال خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه فارس در پایان افزود: همگی ما در قبال نگهداری حتی یک بوته مسئولیم و باید در قیامت به خداوند پاسخ دهیم لذا باید با تمام قوا در این راستا تلاش کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha